מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מפץ חרדי? מגעים לאיחוד המפלגות‎

פרסום ראשון: מערכת הבחירות הנוכחית לא מפסיקה להפתיע, והפעם ייתכן שההפתעה תגיע מכיוון המפלגות החרדיות עם היוזמה שרוצה להריץ את ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה - בפתק אחד. כל הפרטים

מפץ חרדי? מגעים לאיחוד המפלגות‎
בי"ח איכילוב, ארכיון צילום: פלאש 90

אחרי המפץ בימין, וגם בשמאל - לחדשות נודע הערב (רביעי) כי מתנהלים מגעים לחיבורים גם במפלגות החרדיות, לקראת ריצה משותפת אפשרית של ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה בבחירות הקרובות.

את היוזמה מובילים קבוצת רבנים, לא מהפוליטיקאים אלא מההנהגה הרוחנית, ובכוונתם שבבחירות יהיה בקלפי פתק אחד, שיכלול את ש"ס ויהדות התורה, על שני חלקיה: אגודת ישראל ודגל התורה. ייתכן שלחיבור האפשרי הזה יצטרפו גם פלגים חרדיים נוספים.

מה שהופך את היוזמה לרצינית זו ברכתו של מרן שר התורה הרב קנייבסקי, מהמשפיעים ביותר כיום ומנהיגה הרוחני של דגל התורה שבין היתר גם אריה דרעי מקורב אליו. שהוביל את הציר עם משה ליאון בבחירות בירושלים.

המטרה המוצהרת היא להשתקם לאחר הבחירות ברשויות המקומיות שהביאו לפיצול חרדי קשה בקרב החרדים, אך קיים חשש בש"ס שהמהלך דווקא ירחיק קולות.

כדי לבחון את ההיתכנות של החיבור, מחר יתפרסם בעיתון החרדי "משפחה" סקר מיוחד. ולא רק הרב קנייבסקי תומך ביוזמה: גם ראש הממשלה נתניהו מוכן לתווך בין הצדדים, וזאת בניסיון להבטיח גוש ימין יציב.

mako

art

 צבע אדום