מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התנועה והעבודה בנפרד: ועדת הכנסת אישרה את הפיצול במחנה הציוני

אחרי הודעת יו"ר העבודה אבי גבאי על היפרדותו מלבני הוא צפוי להודיע ליו"ר הכנסת כי היא לא תכהן עוד בתפקיד ראש האופוזיציה. "ההסכם בין שתי המפלגות שמר על עצמאותן והן יקבלו את המימון השוטף ואת מימון מקדמת הבחירות", נאמר בדיון בוועדת הכנסת

התנועה והעבודה בנפרד: ועדת הכנסת אישרה את הפיצול במחנה הציוני
ארכיון צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בישראל

ועדת הכנסת אישרה הערב (שלישי) את התפלגות "המחנה הציוני" לשתי סיעות נפרדות - סיעת העבודה וסיעת התנועה. ח"כ איציק שמולי (העבודה) הציג את הבקשה בדיון, ולאחריו היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון אמר כי "ההסכם בין שתי המפלגות שמר על עצמאותן. מראש ההסכם הופקד בוועדת הבחירות המרכזית כך שאירוע כזה, האפשרות שלו נצפה מראש".

לדבריו, "יש עוד הסכמים כאלה בכנסת כמו הבית היהודי, הרשימה המשותפת ועוד. חשוב לציין שלמרות שעברנו את המועד לנושא המימון, פה זה שונה. בגלל ההסכם הן יקבלו את המימון השוטף ואת מימון מקדמת הבחירות". עורך הדין ינון הקריא את שמותיהם של חברי סיעת העבודה לאחר הפיצול וכך גם את שמותיהם של חברי סיעת 'התנועה', בהם גם ח"כ עמיר פרץ שנכנס לכנסת דרך מפלגת התנועה אף שכבר עבר מאז למפלגת העבודה. ינון אמר "יש לו את הזכות להתמודד במסגרת מפלגות אחרות בבחירות הבאות והוא לא צריך להתפטר בשביל זה".

אחרי אישור זה צפוי יו"ר העבודה אבי גבאי להודיע ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי ציפי לבני לא תכהן עוד בתפקיד ראש האופוזיציה. החוק קובע כי "ראש האופוזיציה יהיה חבר הכנסת מהסיעה הגדולה ביותר מסיעות האופוזיציה", ועל גבאי יהיה לעדכן בהודעה זו מי יחליף אותה בתפקיד. המשמעות היא כי לבני לא תהנה עוד מתנאים של ראש אופוזיציה כמו לשכה גדולה בכנסת, רכב שרד, אבטחה של שב"כ, פגישה חודשית עם ראש הממשלה שבה נמסר עדכון תקופתי בנושאים מדיניים וביטחוניים ומשכורת גבוהה משל חבר כנסת.

וואלה

art

 צבע אדום