מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"לא אמרה עלי מילה טובה": גבאי לא מתנצל על הפיצול המפתיע מלבני

יו"ר מפלגת העבודה הגן על החלטו להתפצל ממפלגת התנועה ללא התראה מוקדמת ליושבת הראש, "גם היא עשתה מולי דברים ללא הודעה". מקורביו טענו כי קריאתה "לשים את האגו בצד" הביאה אתו להודיע על פיצול. גבאי זכה לתמיכה בישיבת הסיעה, "המהלך הזה הוכיח מי אתה"

"לא אמרה עלי מילה טובה": גבאי לא מתנצל על הפיצול המפתיע מלבני
ארכיון צילום: סרג' אטל, פלאש 90

"גם היא עשתה מולי דברים ללא הודעה" - כך אמר היום (שלישי) יו"ר העבודה אבי גבאי, בחלק הסגור של ישיבת המחנה הציוני, לפני שהודיע על פירוקה. הוא התייחס לביקורת שעתידה הייתה להגיע על כך שלא הודיע לציפי לבני על ההתפצלות מהתנועה, ואמר כי "הביקורת תבוא מהמצקצקים". עוד הוסיף כי "גם כשנתתי לה את ראשות האופוזיציה, היא לא אמרה עלי מילה טובה".

בסביבת גבאי אמרו כי "הקש ששבר את גב הגמל", מבחינתו היה האירוע בשבוע שעבר שבו הצהיר כי "הבחירות הקרובות יהיו ביני לבין נתניהו" ובתגובה לבני אמרה בנאום אחר שיש "לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת". לדבריהם, "שם אבי הרגיש שנחצה קו אדום. לא היה יכול להשאיר את זה כפי שזה ולהמשיך הלאה".

גורמים בסביבת גבאי אומרים כי הוא "העביר מסר" לבני גנץ בשעות האחרונות, לפיו פירוק המחנה הציוני "לא סוגר את הדלתות לחיבורים בהמשך, אלא להיפך - פותח". הגורמים סירבו לפרט כיצד הועבר המסר. בסביבת גנץ אמרו כי לא ידוע להם על שיחה בין השניים.

את ההודעה הדרמטית על פיצול המחנה הציוני נתן גבאי יומיים אחרי שהאפשרות לפיצול של ח"כים ממפלגות קיימות כולל את קבלת המימון הסתיימה. כעת, ככל שח"כ רוצה לעזוב למפלגה אחרת, עליו להתפטר ממפלגתו ולהתמודד כרגיל במפלגה אחרת ללא שום מימון.

חבר הכנסת איציק שמולי אמר בחלק הסגור של הישיבה לגבאי כי "המהלך הזה הוכיח מי אתה. זה מהלך אמיץ. כולם צריכים להתאחד ולגבות אותך". לעומתו, אמר ח"כ איתן כבל לגבאי "אבי, אתה עושה טעות. למה אתה לא מתייעץ איתנו?".

ח"כ נחמן שי אמר בסוף ישיבת הסיעה "אולי הייתי עושה את זה אחרת אבל המעשה נעשה. מפלגת העבודה הולכת קדימה, נחושה, דבקה בעמדותיה החברתיות והמדיניות. אני מאמין כי מחנה גדול ישוב ויצטרף אלינו בדרך הזו".

ח"כ שלי יחימוביץ בירכה את גבאי על המהלך ואמרה כי "מדובר בצעד דרמטי, אמיץ ומנהיגותי של גבאי. אי אפשר להתכחש לעובדות: אף שלבני אדם ראוי, ההסכם בינה ובין גבאי לא עבד, ואף להיפך: הוא הפחית את האמון של הציבור במפלגה, והיה ברור כי לבני אינה משלימה עם הנהגתו של גבאי. למפלגת העבודה מסורת ואידיאולוגיה ברורים, ואני בטוחה שנצלח את המשבר ונצליח בבחירות הקרובות".

וואלה

art

 צבע אדום