מבזקים +
תל אביב 15°c
באר שבע 15°c
חיפה 13°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 15°c
אשדוד 15°c
ט"ז ניסן התשפ"ה | 14.04.2025
תל אביב 15°c
באר שבע 15°c
חיפה 13°c
ירושלים 15°c
בית שמש 15°c
בני ברק 15°c
אשדוד 15°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לראשונה: השדרוג החדש של רכבת ישראל

רכבת ישראל משדרגת את השירות לנוסעים עם לקויות בשמיעה: שמות תחנות הרכבת יוצגו בשפת הסימנים; מוקד שירות הלקוחות יותאם לנוסעים עם לקויות בשמיעה באמצעות תרגום וידאו בזמן אמת

00:00
02:44
האזינו לכתבה 2 דקות
colbass.com
לראשונה: השדרוג החדש של רכבת ישראל
רכבת ישראל צילום: CloudView צילומי אוויר

רכבת ישראל משדרגת את השירות לעשרות אלפי הנוסעים עם לקות בשמיעה ומתחילה להפעיל מוקד שירות לקוחות מותאם ומונגש לכבדי שמיעה וחירשים באמצעות ישומון (אפליקציה) Sign-Now.

בלחיצת כפתור באתר רכבת ישראל וביישומון, יוכלו הנוסעים לקבל שירות תרגום וידאו מיידי ובזמן אמת, עם מתורגמן אישי, אשר יתרגם לשפת הסימנים את המידע הניתן מהמוקדנים. בכך יקבלו נוסעי הרכבת עם לקות בשמיעה מידע מונגש ונוח בנוגע ללוחות הזמנים, שירות אבדות ומציאות ושירות תיאום נסיעה בכל שעות פעילות המוקד. בעתיד יורחב השירות גם לעמדות המודיעין בתחנות באמצעות קוד QR.

במקביל החלה רכבת ישראל בשילוב שמות תחנות הרכבת באמצעות שפת הסימנים, אשר יופיעו במסכי המידע ברכבת לקראת ההגעה לתחנה. 

רכבת ישראל ערכה סרטון וידאו קצר לכל אחת מ-67 תחנות הרכבת, ובו שם התחנה אשר מוצג בשפת הסימנים. המציג הוא פקח ברכבת ישראל בשם איתי מלכה, בעל הכשרה כמתרגם בשפת הסימנים. למלכה שני אחים עם מוגבלות בשמיעה, ומגיל צעיר הוא לומד ומשתמש בשפת הסימנים על מנת לתקשר עם משפחתו.

הפרויקטים אשר בוצעו על ידי יחידת הנגישות ברכבת ישראל, כללו מחקר עומק שזיהה את צרכיהם של נוסעים כבדי שמיעה ודוברי שפת הסימנים, ועל מנת לשפר עבורם את השירות ואת חווית הנסיעה.

התהליך כולו התבצע בהנחייתה של שרה לנסמן, כבדת שמיעה, מומחית ובלשנית לשפת הסימנים ומורה מוסמכת לשפת הסימנים, על מנת לדייק את התהליכים ולמצוא את המענה ההולם והמדויק ביותר עבור אוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה שעושים שימוש בשירותי רכבת ישראל.

רכבת ישראל מסיעה יותר מ-50 אלף נוסעים עם מוגבלויות בשנה, רבים מהם כבדי שמיעה וחירשים. הרכבת הינה אמצעי התחבורה הציבורית המונגש ביותר בישראל, עם 67 תחנות המונגשות באופן מלא, ומעל ל-600 רכבות נוסעים מונגשות מידי יום. הרכבת פועלת באופן קבוע לקידום ושדרוג השירות לנוסעים עם מוגבלויות, בין היתר על ידי התקנת מפות נגישות, שלטים מונגשים, ליווי נוסעים, הדרכות של עובדי הרכבת, ומוקד טלפוני ייעודי המתאם ומלווה את הנוסעים. כמו כן, הרכבת פועלת במקביל לשילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שישפרו את חווית הנוסעים עם מוגבלויות.

בעלי מוגבלויות רכבת ישראל תחבורה ציבורית

 צבע אדום

00:00
00:00
art