לשכת רה״מ: נתניהו שוחח הערב עם משפחתו של איתן מור החטוף בשבי החמאס. נתניהו עדכן את המשפחה בדבר המאמצים להשבת החטופים, ומסר כי המהלכים מתנהלים גם בשעות אלה ממש.
לראשונה: השדרוג החדש של רכבת ישראל
רכבת ישראל משדרגת את השירות לנוסעים עם לקויות בשמיעה: שמות תחנות הרכבת יוצגו בשפת הסימנים; מוקד שירות הלקוחות יותאם לנוסעים עם לקויות בשמיעה באמצעות תרגום וידאו בזמן אמת

רכבת ישראל משדרגת את השירות לעשרות אלפי הנוסעים עם לקות בשמיעה ומתחילה להפעיל מוקד שירות לקוחות מותאם ומונגש לכבדי שמיעה וחירשים באמצעות ישומון (אפליקציה) Sign-Now.
בלחיצת כפתור באתר רכבת ישראל וביישומון, יוכלו הנוסעים לקבל שירות תרגום וידאו מיידי ובזמן אמת, עם מתורגמן אישי, אשר יתרגם לשפת הסימנים את המידע הניתן מהמוקדנים. בכך יקבלו נוסעי הרכבת עם לקות בשמיעה מידע מונגש ונוח בנוגע ללוחות הזמנים, שירות אבדות ומציאות ושירות תיאום נסיעה בכל שעות פעילות המוקד. בעתיד יורחב השירות גם לעמדות המודיעין בתחנות באמצעות קוד QR.
במקביל החלה רכבת ישראל בשילוב שמות תחנות הרכבת באמצעות שפת הסימנים, אשר יופיעו במסכי המידע ברכבת לקראת ההגעה לתחנה.
רכבת ישראל ערכה סרטון וידאו קצר לכל אחת מ-67 תחנות הרכבת, ובו שם התחנה אשר מוצג בשפת הסימנים. המציג הוא פקח ברכבת ישראל בשם איתי מלכה, בעל הכשרה כמתרגם בשפת הסימנים. למלכה שני אחים עם מוגבלות בשמיעה, ומגיל צעיר הוא לומד ומשתמש בשפת הסימנים על מנת לתקשר עם משפחתו.
הפרויקטים אשר בוצעו על ידי יחידת הנגישות ברכבת ישראל, כללו מחקר עומק שזיהה את צרכיהם של נוסעים כבדי שמיעה ודוברי שפת הסימנים, ועל מנת לשפר עבורם את השירות ואת חווית הנסיעה.
התהליך כולו התבצע בהנחייתה של שרה לנסמן, כבדת שמיעה, מומחית ובלשנית לשפת הסימנים ומורה מוסמכת לשפת הסימנים, על מנת לדייק את התהליכים ולמצוא את המענה ההולם והמדויק ביותר עבור אוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה שעושים שימוש בשירותי רכבת ישראל.
רכבת ישראל מסיעה יותר מ-50 אלף נוסעים עם מוגבלויות בשנה, רבים מהם כבדי שמיעה וחירשים. הרכבת הינה אמצעי התחבורה הציבורית המונגש ביותר בישראל, עם 67 תחנות המונגשות באופן מלא, ומעל ל-600 רכבות נוסעים מונגשות מידי יום. הרכבת פועלת באופן קבוע לקידום ושדרוג השירות לנוסעים עם מוגבלויות, בין היתר על ידי התקנת מפות נגישות, שלטים מונגשים, ליווי נוסעים, הדרכות של עובדי הרכבת, ומוקד טלפוני ייעודי המתאם ומלווה את הנוסעים. כמו כן, הרכבת פועלת במקביל לשילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שישפרו את חווית הנוסעים עם מוגבלויות.
יקל על הפקקים? החל ממחר: יציאה חדשה לכביש 1
קובי ברקת
27.03.25
חסימה הרמטית באיילון: הנהגים מתבקשים שלא להגיע לאזור
קובי ברקת
02.04.25
חופשת הפסח שעלולה להסתיים בטרגדיה: הסטטיסטיקה העגומה
קובי ברקת
09.04.25
הרכבת בין נתב"ג וירושלים תופסק זמנית
קובי ברקת
31.03.25
נהג האוטובוס נתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול - אך רישיונו הוחזר לו
קובי ברקת
08.04.25