׳ערוץ 12׳: שישה בני אדם נהרגו בהתרסקות מסוק בנהר ההדסון בניו יורק.
נדבקים לרכב מלפנים? כדאי שתפסיקו: שיא של עשור בהרוגים
שנת 2024 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון כאשר סיבת התאונה היא חזית-אחור. 62 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-אחור בשנת 2024 לעומת 39 בני אדם שנהרגו בתאונות דומות בשנת 2023 - עליה של 59%

62 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-אחור בשנת 2024 לעומת 39 בני אדם שנהרגו בתאונות דומות בשנת 2023-עליה של 59%.
מהנתונים עולה כי שנת 2024 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון כאשר סיבת התאונה היא חזית-אחור. גם בקרב הפצועים קשה נרשם בשנת 2024 שיא של עשור כאשר 366 בני אדם נפצעו קשה בתאונות חזית-אחור, יותר מאשר בכל שנה אחרת בעשור האחרון.
תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב הנוסע לפניו. תאונות מסוג זה עלולות לגרום לכאבי גב וצוואר, פגיעות ראש, פגיעות שרירים ורצועות, כשברים, חבלות פנימיות, פציעות קשות ומוות.
למהירות הנסיעה ולשמירת המרחק משמעות מכרעת ביכולת הנהג לבלום באופן פתאומי. מהירות גבוהה משפיעה באופן ישיר על עוצמת הפגיעה בחלקו האחורי של הרכב שמלפנים כמו גם מרחק העצירה שמתארך.
תאונות חזית-אחור בכבישים עירוניים בשנת 2024– 458 נפגעו, תשעה נהרגו
458 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-אחור בכבישים עירוניים בשנת 2024 כאשר תשעה מהם נהרגו - כמעט פי חמישה יותר מאשר בשנת 2023 אשר במהלכה נהרגו שני בני אדם בתאונות דומות. 114 בני אדם נפצעו קשה בתאונות חזית-אחור בערים בשנת 2024, עליה של 16% בהשוואה לשנת 2023 והגבוה ביותר בעשור האחרון.
לא שומרים מרחק בירושלים
77 בני אדם נפגעו בתאונות חזית-אחור בשנת 2024 בירושלים, שנים מהם נהרגו ו-22 נפצעו קשה. 1,025 בני אדם נפצעו בתאונות חזית-אחור בעיר בעשור האחרון (2024-2015) שמונה נהרגו ו-123 נפצעו קשה.
56 בני אדם נפגעו בתאונות חזית-אחור בשנת 2024 בתל אביב-יפו, שישה מהם נפצעו קשה. 1,229 בני אדם נפצעו בתאונות חזית-אחור בעיר בעשור האחרון (2024-2015) שבעה נהרגו ו-120 נפצעו קשה.
50 בני אדם נפגעו בתאונות חזית-אחור בשנת 2024 בחיפה, שנים נהרגו ושבעה נפצעו קשה. 649 בני אדם נפצעו בתאונות חזית-אחור בעיר בעשור האחרון (2024-2015) חמישה נהרגו ו-60 נפצעו קשה.
הנזק הכלכלי – 2.69 מיליארד שקלים בממוצע בכל שנה
תאונת חזית-אחור נגרמת בשל אי שמירת מרחק מכלי הרכב שנוסע מלפנים. שמירת מרחק היא אחת הפעולות הפשוטות, אשר יכולות למנוע תאונות דרכים. בכך "זוכה" הנהג למרחב תמרון ושליטה אם קיים צורך בבלימת חירום פתאומית. בתקופת החורף, כשהכביש רטוב והראות לקויה, לשמירת המרחק ישנה חשיבות גבוהה ליכולת העצירה.
על פי נוהל פרת של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר, תאונות הדרכים מסוג חזית-אחור מהוות כ-20% מכלל תאונות הדרכים ועלותן הכלכלית נאמדת בכ-2.69 מיליארד שקלים בכל שנה בממוצע. על פי הנתונים, עלות כל תאונת חזית-אחור בכביש בינעירוני נאמדת ב-175 אלף שקלים בממוצע ואילו תאונות חזית-אחור בכבישים עירוניים נאמדת ב-94 אלף שקלים בממוצע. הפער בנזק הכלכלי הוא פועל יוצא של מספר גורמים בהם גם מהירות הנסיעה אשר משפיעה על עוצמת הפגיעה.
התושבים שהולכים להרוויח: יוקמו שלושה מסופי תחבורה ציבורית מתקדמים
קובי ברקת
07.04.25
היום העמוס ביותר בנתב"ג הגיע: כ- 82,000 נוסעים
קובי ברקת
10.04.25
בשורה לטסים: חברת התעופה שחוזרת לאילת לאחר הפסקה של 12 שנה
קובי ברקת
03.04.25
רכבת ישראל מחדשת את פעילות מסוף המטענים בבית שמש
קובי ברקת
01.04.25
כביש המנהרות ייסגר הרמטית לשני הכיוונים
קובי ברקת
03.04.25