דוברות המשטרה: שני מפגינים נעצרו בהפגנה בלתי חוקית בת״א. המשטרה פתחה את צירי התנועה.
סופת 'קורל' בפתח: כך תצליחו לנהוג גם בשלג
הסופה צפויה להביא עמו שלג במקומות מסוימים ברחבי הארץ | לרוב הנהגים בארץ אין ניסיון בנהיגה בשלג, ולכן הרלב"ד מפרסם המלצות קריטיות לנהיגה בטוחה – מהימנעות מוחלטת, דרך הכנת הרכב, ועד לשיטות נהיגה במשטחים חלקים

החל ממחר (חמישי) צפוי להגיע לאזורנו גל הקור הרציני ביותר בשנים האחרונות, בסופה שכונתה בידי השירות המטאורולוגי הישראלי- "קורל".
כידוע, שלג הוא אירוע נדיר בישראל. מדינתנו חמה יחסית ולרוב גם בחורף נחסכות מאיתנו הבעיות, הצרות והסכנות הנובעות מנהיגה בתנאי קרח ושלג. אמנם, כשסופה כזו בכל זאת פוגשת אותנו ומביאה איתה צפי לשלג בהרים הנמוכים, רובנו חסרי ניסיון בנהיגה הנדרשת לתנאים כאלו ורכבנו לא מתאימים ולא מצוידים כנדרש- רובם הם רכבי מיני או משפחתיים עם הנעה קדמית 2X4 שלא מספקת יכולת חיכוך וסחיבה לנסיעה על משטח חלק, מאובזרים ב-"צמיגי קיץ" שאינם מתאימים וחסרי שרשראות לגלגלים.
לקראת הסופה "קורל" הרלב"ד אספה בשבילכם את כל ההמלצות לנהיגה בטוחה בשלג:
ההמלצה העיקרית לנהיגה בשלג היא להימנע מראש מנהיגה, כולל ברכבי 4X4 ומסחריים. מי שאינם חייבים לנהוג בשעות ובמקומות המועדים לסכנת הצטברות קרח שחור ושלג בדרכים – שלא ינהגו. במקרה הצורך, במזג אוויר סוער מוטב להשתמש בתחבורה ציבורית.
אם בכל זאת עליכם לנהוג, חשוב לזכור את אוסף הנקודות הבאות:
● לפני הנסיעה יש להתעדכן בתחזית ובחסימות כבישים, להימנעות מהיקלעות לסכנות, עומסים ופקקים.
● פתיתי שלג מגבילים את שדה הראייה יותר מגשם רגיל, גם באוויר וגם נוטים להיערם על השמשה והמגבים לא תמיד מצליחים לגרוף אותם.
● אם השלג מצטבר הוא מכסה את הכביש, מטשטש את גבולותיו ומסתיר את סימוניו.
● כלים הנדסיים כבדים שמפנים את השלג מהדרך ומפזרים מלח על הכביש נוסעים באיטיות ומביאים להצרת הכבישים.
● השלג המפונה בעיר חוסם חלקי מדרכה וגורם להולכי הרגל לרדת לכביש.
● שאריות השלג שטרם נמס והבוץ של השלג שנמס הם גורמי החלקה מסוכנים, שאנו לא מורגלים או מכירים אותם רוב ימות השנה.
● השלג קופא, הופך לקרח ושולל מהנהג ומהרכב את יכולת הבלימה, ההיגוי והאצה:
■בלימה חלשה, לפעמים כלל לא – מתנופת הנסיעה הרכב עלול להמשיך להחליק.
■חוסר היגוי – הרכב ממשיך ישר למרות הפניית ההגה.
■קושי בהאצה והשגת מומנט (קג"מ, קילוגרם למטר) – בלחיצה על הגז הגלגלים מסתובבים במקום והרכב עלול להסתחרר.
כללים לנהיגה בטוחה בשלג:
●מי שלא חייב – לא נוהג.
● שימוש בהנעה 4X4 להגברת חיכוך ויציבות. בזינוק ובזחילה איטית בשלג ניתן לנעול דיפרנציאל (אין לנעול בעת נסיעה שגרתית).
● שמירה על מהירות נהיגה איטית מאוד, לא להגביר מלכתחילה.
● שימוש בבלמים, בהגה ובגז בעדינות רבה.
● שמירת מרחק גדול מרכבים אחרים.
● הדלקת אורות נמוכים דולקים למניעת סינוור (חובה גם על פי החוק).
דיילת חושפת: הבדיקה הסמויה שכל נוסע במטוס עובר בלי לדעת
ליפא גינסברגר
18.03.25
ריקול לעשרות אלפי רכבי טסלה: זה מה שעלול לקרות לכם באמצע הנסיעה
קובי ברקת
20.03.25
הנחה של 50% בכביש 6: אלו הנהגים שייהנו
קובי ברקת
23.03.25
החל מהלילה: עבודות באיילון למשך שנה
קובי ברקת
19.03.25
סוף לבירוקרטיה: בירור מצב רישיון הנהיגה שלכם דרך האתר
קובי ברקת
25.03.25
החודש העמוס ביותר? שדה התעופה צפוי לקלוט כ- 70 אלף נוסעים
קובי ברקת
26.03.25