ראש השב״כ לשעבר השר אבי דיכטר: ״לצערי נדב ארגמן דיבר הערב כמו פוליטיקאי מהליגה למקומות עבודה. פשוט מביש. האמירה על פירוק הממשלה היא פוליטית לכל דבר ועניין. כשמחברים אותה להתחלה, קרי לאולטימטום שהוא נותן לראש הממשלה זה מסביר הכל. האיש בא ממקום פוליטי והולך למקום פוליטי. מדובר בראיון פוליטי לכל דבר ועניין״.
יפחית את התאונות? הציבור בישראל תומך בענישה קשה ומחמירה לעברייני תנועה
ע"פ סקר שנערך, 40% השיבו כי ענישה קשה יותר לעברייני התנועה היא הפתרון. 23% טענו כי שיפור הכבישים הוא הפתרון, 19% מאמינים כי תוספת שוטרים וניידות להגברת ההרתעה ו-18% ציינו כי שיפור התחבורה הציבורית הוא הפתרון

הציבור בישראל מוטרד מתאונות הדרכים, כך עולה מסקר חדש של עמותת אור ירוק שמתפרסם היום (רביעי).
הסקר שבוצע בחודש נובמבר 2024 על ידי מכון המחקר "מאגר חומות", ביקש לבחון את עמדות הציבור בנוגע לטיפול בנושא תאונות הדרכים בישראל.
מהסקר עולה כי תאונות הדרכים הם הגורם המרכזי (ביחד עם מחלה) שהציבור חושש ממנו. כמו כן, חלקים גדולים מהציבור בישראל חושבים שלא רק הנהג הישראלי אשם בתאונות, אלא מדובר גם באחריות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ושהסיכוי להיפגע בתאונות דרכים הוא גבוה.
חלקם הגדול של הנשאלים נותן ציון נכשל לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מאמין שיש למנות שר שיעסוק אך ורק במאבק בקטל בדרכים ודורשים ענישה קשה לעברייני התנועה.
נתונים ארציים:
מפחדים בעיקר מתאונות דרכים ומחלות
כאשר נשאלו ממה הם חוששים יותר, 34% טענו כי הם חוששים מתאונות דרכים וממחלה (כל אחד בנפרד). 20% טענו כי הם חוששים ממלחמה (הסיבה השלישית). 11% טענו כי הם חוששים מדברים אחרים
לא רק הנהג אשם:
כאשר נשאלו מי אחראי לכך שמדינת ישראל נמצאת בין המדינות בהן נרשמה הירידה הקטנה ביותר במספר ההרוגים בתאונות דרכים בעשור מבין מדינות אירופה, 57% טענו כי מדובר באחריות שווה בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והנהגים עצמם. 28% טענו כי האחריות היא אך ורק של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ו-15% מאמינים כי מדובר באחריות בלעדית של הנהגים.
40% מהציבור: ענישה קשה היא הפתרון הטוב ביותר
כאשר נשאלו מה הפתרון הטוב ביותר לתאונות הדרכים, 40% השיבו כי ענישה קשה יותר לעברייני התנועה היא הפתרון. 23% טענו כי שיפור הכבישים הוא הפתרון, 19% מאמינים כי תוספת שוטרים וניידות להגברת ההרתעה ו-18% ציינו כי שיפור התחבורה הציבורית הוא הפתרון.
53% מהנשאלים: נפגענו או מכירים מישהו קרוב שנפגע בתאונת דרכים
53% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שקרוב להם היו מעורבים בחמש השנים האחרונות בתאונות דרכים כלשהי (5% נפגעו בשלוש תאונות, 17% נפגעו בשתי תאונות ו-31% נפגעו בתאונה אחת . 47% דיווחו כי לא הם או מישהו קרוב להם נפגע.
61% מאמינים: סיכוי גבוה שנפגע בתאונה
61% מהנשאלים טענו כי הסיכוי להיפגע בתאונת דרכים הוא גבוה וגבוה מאוד. 30% טענו כי קיים סיכוי בינוני לפגיעה בתאונת דרכים ו-8% וענו כי הסיכוי הוא נמוך ונמוך מאוד.
ציון נכשל לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים זוכה לציון נכשל מצד הציבור אשר מעניק לה את הציון הממוצע 3.80 כאשר 30% מהציבור נתן את הציון הנמוך 1. הציון הממוצע לשר/ת התחבורה והבטיחות בדרכים נמצא במגמת ירידה בשנים האחרונות.
אחד מכל שני נשאלים: יש למנות שר לבטיחות בדרכים
נושא תאונות הדרכים מטריד ומעסיק רבים ולכן 50% מהנשאלים טענו כי יש למנות שר שיעסוק אך ורק בבטיחות בדרכים. 37% התנגדו למהלך כזה ו-13% השיבו ב: "לא יודע".
בשורה לנהגים: מס קנייה מוזל על רכבים חשמליים
קובי ברקת
11.03.25
כך תסעו בתחבורה הציבורית בפורים: כל השינויים הצפויים
קובי ברקת
11.03.25
אושר במליאת הכנסת: שדה תעופה בינלאומי יוקם בנבטים
אברהם פריינד
11.03.25
שביתת מחאה: מעברי הגבול כולל בן גוריון ייסגרו, אלפים ייתקעו
ישראל לפקוביץ
28.02.25
דיוטי פרי חדש ייפתח בארץ והוא לא יהיה בנתב"ג
קובי ברקת
09.03.25
נהגים שימו לב: הכביש החיוני ייסגר באופן הרמטי ביום שישי
קובי ברקת
04.03.25