עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
אל תבנו עליה: חברת התעופה ריינאייר שוב מאכזבת את הישראלים
חברות תעופה זרות ממשיכות לדחות את חידוש פעילותן לישראל בשל המצב הביטחוני, חלקן עד סוף השנה ואחרות עמוק לתוך 2025. ההחלטות פוגעות בתחרות על הקווים הבינלאומיים ומשפיעות על ענף התעופה הישראלי
המצב הביטחוני המתמשך בישראל ממשיך להשפיע על תנועת התעופה הבינלאומית, כשחברות תעופה זרות ממשיכות להשהות את פעילותן לנמל התעופה בן גוריון. היום (חמישי) הודיעה חברת הלואו-קוסט האירית ריינאייר על ביטול טיסותיה לישראל עד סוף חודש מרץ. ההחלטה התקבלה לאחר שהחברה ביקשה להפעיל את טיסותיה מטרמינל 1, אך נתקלה בסירוב מרשות שדות התעופה, שהודיעה כי הטרמינל יישאר סגור עד אפריל.
במקביל, חברות תעופה רבות אחרות דוחות את חידוש טיסותיהן לישראל לתקופות משתנות. אייר פראנס הודיעה כי לא תחזור לפעילות לפני ה-10 בדצמבר, חברת Bees דחתה את טיסותיה ל-24 בנובמבר, ואילו חברת אג'יאן מתכננת לחדש את פעילותה ב-3 בדצמבר. עם זאת, מגמת הדחיות כבר זולגת עמוק לתוך שנת 2025, עם חברות כמו וירג'ין אטלנטיק, שהכריזה כי תחזור לפעול בקו ישראל-לונדון רק באוקטובר 2025. זהו העיכוב הממושך ביותר שנרשם עד כה מצד חברת תעופה זרה, ונחשב למכה לתחרות בענף התעופה בין ישראל לבריטניה.
גם חברות לואו-קוסט כמו וויז הודיעו כי דחו את טיסותיהן לתחילת 2025, כאשר שורת חברות תעופה נוספות כמו KLM, ITA, איבריה אקספרס, דלתא איירליינס, איזיג'ט, בריטיש איירווייז ואמריקן איירליינס הודיעו על מועדים דומים או מאוחרים יותר לחידוש הטיסות.
המלצת סוכנות הבטיחות בתעופה האירופית (EASA) לבצע הערכת סיכונים עבור טיסות העוברות במרחב האווירי של ישראל, שהחלה ב-8 באוקטובר, הוארכה בסוף אוקטובר עד ל-30 בנובמבר. אף שההמלצה רוככה מאז פרסומה, היא עדיין משפיעה על חברות רבות, שמעדיפות להימנע מחזרה לפעילות סדירה בישראל.