ניר דבורי: אזעקה נשמעה באילת בעקבות מחשש לחדירת כלי טיס עוין.
אלפי משאיות ומערבלי בטון: הפרויקט הגרנדיוזי שישדרג את הנסיעות ברכבת
29 אלף מטרים של כלונסאות, למעלה מ- 19,300 מ"ק בטון, כ- 1,300 יסודות חדשים וכ-3,800 משאיות, 2,500 מערבלי בטון ומאות כלים הנדסיים ייחודיים הושקעו עד כה בפרויקט המסילה הרביעית באיילון
3,800 משאיות, 2,500 מערבלי בטון, ועשרות מנופים ומכונות קידוח היוו הקיץ חלק בלתי נפרד מנוף המקטע בן 4.5 הקילומטרים בין תחנת ת"א ההגנה לת"א סבידור מרכז במסגרת פרויקט המסילה הרביעית באיילון.
מדובר בפרוייקט שייתן מענה לצפי גידול האוכלוסייה וכפועל יוצא גם לגידול משמעותי בהיקף השימוש והנסיעות ברכבת. מספר הנסיעות שעמד ב-2019 על קרוב ל-70 מיליון נסיעות בשנה צפוי לגדול לכ-200 מיליון בשנת 2030 ולכ- 300 מיליון בשנת 2040. המסילה הרביעית באיילון, יחד עם פרויקטים נוספים כגון פרויקט החשמול, מסילה 431, המסילה המזרחית ופרויקטים נוספים, מהווים חוליות עיקריות בתוכנית הפיתוח.
יחד עם הכלים ההנדסיים הרבים, חלשו מאות עובדים, מפעילים ומהנדסים על המקטע המקביל למסילות הרכבת, על מנת להניח ולבנות כאמור את יסודות המסילה הרביעית באיילון. בין היתר, נעשה שימוש בכ-19 אלף מ"ק בטון, ששימשו להקמתם של כ-1,300 כלונסאות שאורכן הכולל מגיע לכ-29 אלף מטרים. כלונסאות אלו יהוו יסודות לגשר העתידי שיהיה הארוך ביותר בארץ. כמו כן, הוקמו עשרות מטרים של קורות ראש וקירות תומכים ששומרים על יציבותה של התעלה.
בתום עונת הגשמים ולפני תחילת העבודה בשטח, עומלת רכבת ישראל על ייבוש תעלת האיילון ובניית סכר ייעודי שיאפשר את העבודה בשטח יבש. עם תחילת עונת הגשמים, משהה רכבת ישראל את העבודה על המסילה, מבצעת עבודות לחיזוק התעלה, מטפלת במוצאי הניקוז, ופותחת מחדש את הסכר עד לקיץ הבא.
עם סיום כלל העבודות על הפרויקט והפעלת המסילה הרביעית, תגדל כמות הרכבות העוברות בציר האיילון ובתחנות תל אביב, אליהן מתנקזת כיום כ-80 אחוזים מתנועת הנוסעים, ל-26 רכבות מידי שעה לכל כיוון. מדובר בגידול של קרוב ל-50 אחוזים ביחס ל-14 הרכבות העוברות בתחנות אלו כיום.