מוטי קסטל: מסע הציד נגד רה״מ: יונתן אוריך, יועצו הקרוב של רה״מ נתניהו נחקר בחמישי באזהרה במשטרה. העניין לווה באמצעים דרקוניים ובצורה ברוטאלית ובזויה שיום יבוא וניתן יהיה להרחיב אודותיה.
שיעורים בבתי ספר של אונר"א שמכחישים את קיומה של ישראל
דו"ח של IMPACT-se חושף קשרי טרור עמוקים לחינוך של אונר"א; הדו"ח חושף חמישה בתי ספר של אונר"א שבהם מפקדים בזרוע הצבאית של החמאס שימשו כמנהלים או אנשי צוות בכירים; מתחת ל-2 בתי הספר נמצאו מנהרות טרור
מידע שנאסף על ידי ישראל ביולי ונמסר לאונר"א, חשף כי יותר מ-10% מהצוות החינוכי הבכיר של אונר"א בעזה הם חברי חמאס או הג'יהאד האסלאמי. הדבר רחוק מלהיות "כמה מקרים בודדים" כפי שטוען אונר"א, ומצביע על קשרים מעמיקים בין אונר"א לטרור. רבים מהם ממשיכים לקבל גם בימים אלה שכר הממומן מכספי המסים של אזרחי מדינות רבות מאז 7 באוקטובר. אחד המנהלים אפילו פרסם תמונה שלו ליד משאית סיוע ומתקן אחסון סיוע עם אפוד של אונר"א, כך דיווח איתמר אייכנר באתר ווינט.
נציב אונר"א, פיליפ לזריני, הצהיר באו"ם כי סוכנותו מספקת חינוך סובלני ונטול קיצוניות בעזה. עם זאת, דוח חדש של IMPACT-se חושף חומרי הוראה הנלמדים בחמישה בתי ספר של UNRWA בעזה, בהם מפקדי חמאס ומפעילים נחשפו במסווה של מנהלי בתי ספר.
קשרי הטרור של אונר"א: המודיעין הישראלי חשף לאחרונה שנים-עשר מנהלי בתי ספר וסגנים כאלה של אונר"א, חברים פעילים בחמאס או בג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, שחלקם משרתים ביחידות טרור.
IMPACT-se חקר את שיטות ההוראה בחמישה בתי ספר מתוך רשימה זו, בהם המנהלים הם בכירים בחינוך באונר"א המשפיעים על חינוך של עשרותאלפי ילדים. הדוח כולל:
מכינות ובתי ספר יסודיים לבנים אל זייתון , שמנהלם מוחמד ג'ומה שואידה, הוא מפקד חוליה בחטיבת עזה של הזרוע הצבאית של חמאס.
מכינת בנים אל-מגאזי ב', בה פועלים גם המנהל חאלד סעיד מוסטפא אל-מסרי וגם סגן המנהל אחמד סמיר מחמוד אל חטיב כמפקדי חוליות בחטיבת ח'אן יונס של חמאס.
בית הספר היסודי לבנים אל-מוע'רקה, שמנהלו, ראאד חאלד אבו מוח'דה, הוא פעיל חמאס בחטיבת המחנות המרכזיים, גדוד דיר אל-בלח.
בראש מכינת נערי נוסייראת ג' עומד מחמוד פאז סראג', פעיל הזרוע הצבאית של חמאס בחטיבת המחנות המרכזיים, גדוד נוסייראת.
את מכינת הבנים אחמד עבד אל-עזיז מוביל מחמוד אחמד חמדאן, איש חמאס המוכר לרשויות הישראליות, שקידם בגלוי את "צעדת השיבה הגדולה" האלימה לפלסטינים לישראל.
לא רק שדמויות הטרור הללו מבצעות מניפולציות על תכנים חינוכיים כדי ללמד שנאה ועוינות, אלא שמתחת ל-שניים מבתי הספר - מכינת נערי אל-מגאזי ב', ומכינת נערי אל-זייתון א' - התגלו מנהרות טרור של חמאס מתחתיהם.
האדרת אלימות וטיפוח שנאה:
הדו"ח מפרט חומרי שנאה הנלמדים בכל בית ספר של אונר"א, ומדגיש את ההשפעה העמוקה של חמאס.
תלמידי כיתות ה' בבית הספר אל-זייתון לימדו להאדיר את דלאל מוגרבי, מחבל שביצע את הטבח בכביש החוף ב-1978, והרג 38 ישראלים. תמונות של לוח בכיתה מראים כיצד היא מוצגת כ"המנהיגה הלוחמת" ו"גיבורה" שיש לכבד אותה בקריאה של ילדים ורחובות על שמה. באופן דומה, עז א-דין אל-קאסם, שמו של הזרוע הצבאית של חמאס ומנהיג כוחות הגרילה הפלסטיניים, מתואר כ"שהיד" ו"גיבור".
בינתיים, שאלת בחינה ממותגת בלוגו של אונר"א לסטודנטים קובעת כי "שחרור מסגד אל-אקצא והקרבת קורבנות עבורו היא חובה לכל המוסלמים".
בבית הספר אל-מגאזי, חומרים מהללים מעשי אלימות, כולל התייחסות לפיגוע מטען חבלה באוטובוס ישראלי כ"מסיבת ברביקיו". סיכום בשפה הערבית קובע כי מות קדושים וג'יהאד הם "המשמעויות החשובות ביותר של החיים".
יתר על כן, מפות המתארות את כלל ישראל כפלסטין, מוחקות את מדינת היהודים, מוצגות בבית הספר אחמד עבד אל עזיז. בינתיים, יחידה מדעית בנושא 'פתרונות נוזליים' נלמדת באמצעות המטאפורה של שביתות רעב. איור מתאר ידיים כבולות של אסיר פלסטיני שבתוכה משתלבת משוואה, ויוצרת מפה של פלסטין שאינה כוללת את ישראל, מה שמרמז ששביתות רעב הן מסלול למטרה טריטוריאלית זו.
בחינות בלימודי חברה ושפה ערבית שפורסמו בקבוצת הפייסבוק הרשמית של בית ספר אל-נוסייראת מלמדות שישראל כולה היא פלסטין וכללו שאלת דקדוק המבוססת על המשפט "הו בן פלסטין, הילחם באוייבך באומץ".
תוכן דומה הופיע בקבוצת הפייסבוק הרשמית של בית הספר אל-מוע'רקה, המציג את הערים הישראליות כפלסטיניות. כמו כן, תוכן המקדם שנאת ישראל מוכנס לתרגילי דקדוק בבחינת הערכה עצמית וירטואלית שהוכנה על ידי מחלקת החינוך בעזה של אונר"א.
למרות אזהרות מוקדמות, הנהגת אונר"א לא יישמה שינויים משמעותיים. חומרים משניים מחמשת בתי הספר הוצגו במרץ האחרון על ידי IMPACT-se לתת-מזכירת האו"ם קתרין קולונה בתיק בן 245 עמודים המפרט עדויות להסתה של אונר"א לאלימות ואנטישמיות.
דו"ח IMPACT-se האחרון מדגיש כי על ידי קידום אלימות ודמוניזציה של ישראל, בתי הספר של אונר"א בעזה מטפחים את סוג השנאה שהזינה את הזוועות ב-7 באוקטובר 2023.
הגילויים האחרונים הללו על תפקידו המרכזי של חמאס בבתי הספר של אונר"א, מחזקים עוד יותר את העובדה שמערכת החינוך של אונר"א לא ממלאת את ייעודה.
קשרי אונר"א לטרור: למעלה מ-10% ממנהלי אונר"א ומצוותי החינוך הבכירים בעזה הם חברים בחמאס או בג'יהאד האיסלאמי.
תוכן חינוכי עוין: בתי ספר אלה משתמשים בשיעורים כדי להכחיש את קיומה של ישראל, לקדם עוינות ולעודד נרטיבים אלימים.
הכשלים של אונר"א: למרות האזהרות, אונר"א לא נקטה צעדים משמעותיים כדי לטפל בהאדרת האלימות או הרטוריקה האנטישמית בבתי הספר הללו.
מנכ"ל IMPACT-se מרכוס שף: "אנו מודאגים מאוד, אם כי לא מופתעים, מהגילויים המתמשכים של קשרי טרור במערכת החינוך של אונר"א. אונר"א נכשלה שוב ושוב בפעולה, למרות עדויות ואזהרות חוזרות ונשנות מפני ההשפעה העמוקה של קבוצות טרור על בתי הספר של אונר"א. לא מדובר רק באחריות, אלא בהגנה על מוחות צעירים מחינוך שמזין שנאה וקיצוניות. שוב, ניכר שמערכת החינוך של אונר"א אינה מתאימה למטרה שלשמה הוקמה".
אריק אגסי סמנכ״ל מכון המחקר והמדיניות IMPACT-se: "אפשר לחסל עד אחרון מחבלי החמאס. אם לא יטפלו ביצירת אלטרנטיבות אחרות למערכת החינוך ותכני הלימוד של אונר״א אחרי מיליארדים של דולרים שנזרקו ללימוד שנאה העולם יקבל 7 באוקטובר נוסף. מכון IMPACT-se מראה במחקריו איך מדינות רבות במזרח התיכון הבינו את הכח שיש לחינוך וספרי לימוד למניעת הסתה והוציאו את אנטישמיות ואלימות מהספרים. יש מודלים פשוטים מאוד שיאפשרו חינוך אחר לשלום וסובלנות".