עוד מעמית סגל: כידוע, כל זיוף מצריך מניע. שמעתי הרבה השערות מהשערות שונות אבל אף אחת מהן לא מסבירה באופן משכנע מה מרוויח נתניהו מהקדמת שעת השיחה. כמו פעמים רבות במקומותינו, הפרומו היה הרבה יותר דרמטי מהתכנית.
עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים מסוג חזית-צד
מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה 53 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2023, שלושה יותר בהשוואה למספר ההרוגים בתאונות דומות בשנת 2022
53 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2023, שלושה יותר בהשוואה למספר ההרוגים בתאונות דומות בשנת 2022, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
מהנתונים עולה כי 6,755 בני אדם נפגעו בשנת 2023 בתאונות חזית-צד, מהם 552 נפצעו קשה. בעשור האחרון (2023-2014) נפגעו קרוב למאה אלף בני אדם בתאונות חזית-צד ו-577 בני אדם קיפחו את חייהם.
מניתוח הנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי 43% מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בשנת 2023 נפגעו בתאונות חזית-צד.
אחד מכל שלושה הרוגים בתאונות חזית-צד – בתחום העירוני:
19 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בערים ובישובים בשנת 2023, ארבעה בני אדם יותר מאשר בשנת 2022.
מהנתונים עולה כי 36% מההרוגים בתאונות חזית-צד בשנת 2023 היו בערים ובישובים. 3,471 בני אדם נפגעו בתאונות חזית-צד בערים ובישובים בשנת 2023, מתוכם 298 נפצעו קשה.
ירושלים המסוכנת ביותר - פי שנים יותר נפגעים מחיפה:
• 568 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בירושלים בשנת 2023, מהם 23 נפצעו קשה. 6,275 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם 14 נהרגו ו-292 נפצעו קשה.
• 288 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בחיפה בשנת 2023, מהם 16 נפצעו קשה. 3,282 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם שבעה נהרגו ו-140 נפצעו קשה.
תאונות חזית-צד מתרחשות כאשר חזיתו הקשיחה של כלי רכב אחד פוגעת בצידו של כלי הרכב אחד. תאונות אלו אופייניות לצמתים מסוכנים או קשורים ישירות למעבר צומת באור אדום.
כדי לצמצם את תאונות הדרכים מסוג חזית-צד ניתן לשפר את הצמתים באמצעות סימון נתיבים, הורדת מהירות הנסיעה והשתלבות בטוחה יותר בצמתים. מערכות בטיחות לרכב כמו כריות אויר צדיות יכולות לצמצם את הפגיעה בנוסע או בנהג הרכב הנפגע.