מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 23°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
כ"א תשרי התשפ"ה | 23.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 23°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המפכ"ל בתגובה חריפה ליועמ"שית: זו לא הדחה; את מפקיעה את סמכותי

אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה הורתה להקפיא את "הדחת" יועמ"ש המשטרה, המפכ"ל מבהיר כי לא מדובר בהדחה וכותב בטון תקיף: "בקשתך כאמור משמעה הפקעה של סמכות סגל הפיקוד הכללי של המשטרה"

המפכ"ל בתגובה חריפה ליועמ"שית: זו לא הדחה; את מפקיעה את סמכותי
המפכ"ל דני לוי צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי מגיב להנחייתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה שהודיעה אמש על "הקפאת הדחתו" של היועץ המשפטי למשטרת ישראל, תנ"צ אלעזר כהנא. 

בתגובתו, מבהיר המפכ"ל כי העברתו של יועמ"ש המשטרה לתפקיד ראש חטיבת התביעות, בוצעה "בהליך סדור ומקצועי" וכי לא מדובר בהדחה. "הופתעתי לקרוא כי היועמ"ש 'הודח' על ידי למרות שהבהרתי בשיחתנו שלא מדובר בהדחה אלא במינוי שנעשה כדין", כתב לוי למיארה. 

ללא
תגובת המפכ"ל ליועמ"שית | ללא

באשר לטענתו של תנ"צ כהנא כי התפקיד החדש לא הוענק לו מרצונו, כתב המפכ"ל כי "ישנם מקרים בהם האינטרסים הארגוניים גוברים על העדפות הקצינים".

עוד כתב לוי בתגובתו החריפה: "לא מוכרת לי חובה בדין להיוועץ עם היועמ"שית טרם מינוי קצין בכיר בארגון לתפקיד רוחב. בקשתך כאמור משמעה הפקעה של סמכות סגל הפיקוד הכללי של הארגון בראשותי לבחון ולהמליץ בפני השר על מינויים ושיבוצים בכירים ומעבירה אותם לידי גורם חיצוני שאינו מצוי בצרכים של ארגון ביטחוני בעת מלחמה, ללא עיגון בדין".

Nati Shohat/Flash90
תת ניצב אלעזר כהנא | Nati Shohat/Flash90

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה הודיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) למפכ"ל המשטרה דני לוי, כי היא מקפיאה את "הדחתו" של היועץ המשפטי של משטרת ישראל "עד לבירור חוקיות המהלך החריג שמוטלת בספק".

לפי דיווח של העיתונאי ג'וש בריינר בעיתון הארץ, המפכ"ל הודיע לכהנא על העברתו לתפקיד ראש חטיבת התביעות למרות שלא היה מועמד לתפקיד. קודם להעברתו מתפקידו, תנ"צ כהנא טען שהחלטת השר לביטחון לאומי לקדם לדרגת סגן ניצב את רפ"ק מאיר סוויסה, שהועמד לדין על זריקת רימון הלם לעבר מפגינים מנוגדת לדין. כמו כן, נטען בדיווח כי כהנא חתם על תצהיר שתמך בעמדת הפרקליטות המתנגדת לקידומו של סוויסה, בעוד בכירים אחרים במשטרה, סירבו לחתום עליו.

מפכ"ל המשטרה דני לוי גלי בהרב מיארה משטרת ישראל היועצת המשפטית לממשלה

 צבע אדום