מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 22°c
ירושלים 17°c
בית שמש 21°c
בני ברק 34°c
אשדוד 24°c
כ"א תשרי התשפ"ה | 23.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 22°c
ירושלים 17°c
בית שמש 21°c
בני ברק 34°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

היועמ"שית למפכ"ל: הדחת היועץ המשפטי למשטרה - מוקפאת

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה למפכ"ל המשטרה על הקפאת הדחתו של היועץ המשפטי למשטרה, תנ"צ אלעזר כהנא, שכתב חוות דעת נגד קידום רפ"ק סוויסה וחתם על תצהיר שתמך בעמדת הפרקליטות

היועמ"שית למפכ"ל: הדחת היועץ המשפטי למשטרה - מוקפאת
בן גביר ודני לוי צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה הודיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) למפכ"ל המשטרה דני לוי, כי היא מקפיאה את הדחתו של היועץ המשפטי של משטרת ישראל "עד לבירור חוקיות המהלך החריג שמוטלת בספק".

"החלטתך אשר התקבלה בהליך בזק להדיח את היועץ המשפטי של משטרת ישראל, תנ״צ אלעזר כהנא, האמון על הטיפול בהיבטים כמו המחאות המתקיימות ברחבי הארץ ונושא טוהר המידות והמינויים במשטרה - מוקפאת", כתבה מיארה למפכ"ל.

ללא
מכתב היועמ"שית | ללא

לפי דיווח של העיתונאי ג'וש בריינר בעיתון הארץ, מפכ"ל המשטרה דני לוי הודיע ליועמ"ש הארגון על סיום תפקידו, והעברתו לתפקיד ראש חטיבת התביעות, למרות שלא היה מועמד לתפקיד. קודם לניסיון ההדחה, תנ"צ כהנא טען שהחלטת השר לביטחון לאומי לקדם לדרגת סגן ניצב את רפ"ק מאיר סוויסה, שהועמד לדין על זריקת רימון הלם לעבר מפגינים מנוגדת לדין. כמו כן, נטען בדיווח כי כהנא חתם על תצהיר שתמך בעמדת הפרקליטות המתנגדת לקידומו של סוויסה, בעוד בכירים אחרים במשטרה, סירבו לחתום עליו.

היועצת המשפטית לממשלה דני לוי גלי בהרב מיארה אלעזר כהנא משטרת ישראל

 צבע אדום