מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השר הנסתר: לא סופר את הציבור ומחרים את התקשורת הישראלית

השר רון דרמר מתראיין פעם אחר פעם לרשתות הטלוויזיה הזרות, לפודקאסטים בינלאומיים ומעניק ראיונות אישיים. התבטאות אחת קצרה שלו נמסרה ופורסמה בעיתון ישראלי מאז ה-7 באוקטובר

השר הנסתר: לא סופר את הציבור ומחרים את התקשורת הישראלית
צללית צילום: unsplash

בחודשים האחרונים, הפך השר השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר לאחד משלושת מקבלי ההחלטות הבכירים בנוגע למלחמה, לצד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון, גלנט. דעתו של דרמר חשובה אצל נתניהו, והוא מתנהל כמעט בצללים ולא מדווח לאף אחד על מעשיו.

בדיקה שערך מגזין "תלם", בעזרת אורי תובל, חוקר בקרן ברל כצנלסון, גילתה שדרמר לא פנה כמעט בשום דרך לציבור הישראלי. כך למשל, מאז הושבע לשר, דרמר הגיע פעמים ספורות מאוד לדווח על פעולותיו מול ועדות הכנסת ובראשן ועדת החוץ וביטחון, ובכל הפעמים הדיון היה חסוי כך שאין דיווח על הגעתו לכנסת.

מרים אלסטר/אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90
דרמר/ביידן/נתניהו | מרים אלסטר/אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

דרמר אינו מתראיין כלל לכלי תקשורת ישראלים, ב-Ynet דווח כי על אף שבעבר מילא במשך כ-12 שנים תפקידים ציבוריים כמו שגריר ישראל וציר כלכלי בארה"ב. בדיקת "תלם" איתרה ראיון יחיד שלו לכלי תקשורת ישראלי (ישראל היום, 2021).

הוא מתראיין פעם אחר פעם לרשתות הטלוויזיה הזרות, לפודקאסטים בינלאומיים ומעניק ראיונות אישיים. הבדיקה איתרה בקושי רב, התבטאות אחת קצרה שלו, שנמסרה ופורסמה בעיתון ישראלי (ישראל היום) מאז ה-7 באוקטובר.

דרמר החליט להחרים את התקשורת הישראלית כבר ב-2009, מכיוון שלטענתו עיתונאי מסוים לא ביקש ממנו תגובה לידיעה שנוגעת לנתניהו. הוא מתעלם מהאנשים שבסמכותם הוא פועל.

בווינט דווח כי דרמר ממשיך לתפוס את עצמו כיועץ אישי של נתניהו ולא כמקבל החלטות בשם הציבור. בדיקת מגזין "תלם" גילתה כי ב-15 החודשים שנסקרו ביומנים, דרמר קיים 570 פגישות, ישיבות ושיחות עם נתניהו, בנוסף לעשרות ישיבות ממשלה וקבינט. מדובר בממוצע של כמעט 2 פגישות ביום עבודה. כשהשניים סוגרים את הדלת, הם מדברים זה עם זה באנגלית.

השר דרמר סירב להגיב לידיעה בפניית ווינט.

רון דרמר מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית ראש הממשלה נתניהו

 צבע אדום