מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הטירוף נמשך: נתפסה חוליה נוספת שפעלה בשירות איראן

נתפסה חוליה נוספת, של שבעה תושבי ירושלים החשודים בביצוע פעולות ריגול עבור איראן. החוליה אף נשלחה לרצוח מדען ישראלי

הטירוף נמשך: נתפסה חוליה נוספת שפעלה בשירות איראן
אילוסטרציה צילום: unsplash

התופעה המטרידה ממשיכה להתרחב: שבעה ערבים תושבי ירושלים נעצרו בחשד שביצעו פעולות ריגול עבור איראן, כך פורסם היום (שלישי) בכאן רשת ב'. אחת מהפעולות אותן נשלחו לבצע הייתה התנקשות במדען ישראלי, אך החוליה סוכלה לפני ביצוע הפעולה.

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי נעצרו לחקירה שבעה אזרחים ישראלים, יהודים, תושבי חיפה והצפון אשר הופעלו על ידי סוכנים איראניים וביצעו משימות ביטחוניות שונות עבורם.

חקירת המעורבים בשב״כ ובמשטרה העלתה כי החשודים ביצעו שורה של משימות ביטחוניות שונות עבור גורמי המודיעין האיראניים, וזאת בהכוונתם של שני סוכנים מטעם המודיעין האיראני – "אלחאן" ו"אורחן", תוך שחברי התשתית מודעים לכך שהמידע שהם מעבירים לסוכנים פוגע בביטחון המדינה, ובחלק מהמקרים אף יכול לסייע לאויב לטובת מתקפת טילים.

במסגרת ההפעלה, התשתית ביצעה מאות של משימות איסוף מידע על בסיסי צה"ל ברחבי הארץ, בדגש על בסיסי חיל האויר וחיל הים, נמלים, מיקומי מערכות כיפות ברזל ותשתיות אנרגיה, בהן תחנת הכוח בחדרה, כל זאת בתמורה לתשלום של מאות אלפי דולרים, אשר בוצעו בין היתר באמצעות מטבעות קריפטוגרפים.

הפעילות המתוארת כללה צילום ותיעוד של האתרים השונים אותם העבירו חברי התשתית לידי הסוכנים. במסגרת המשימות נעזרו חברי החוליה בציוד מתקדם וייעודי שרכשו מבעוד מועד לטובת מימוש המשימות, הכל בהנחיית הסוכנים האיראניים.

עוד העלתה החקירה כי חברי התשתית התבקשו לאסוף מידע אודות מספר אזרחים ישראלים לבקשת הסוכנים האיראניים, ובהמשך לכך אספו מידע כאמור גם במסגרת מעקבים שערכו על חלק מהיעדים. 

רפ"ק עומרי גורן, אמר הבוקר בכאן רשת ב' על פרשת הריגול שנחשפה אתמול: "זה תיק שישי בחודשים האחרונים שמוגש בו כתב אישום על ריגול. חלק מהמטרות שטווחו בתקיפות האחרונות מאיראן ולבנון הן מטרות שהם היו שם וסימנו אותן, כמו בסיסים בצפון ובסיס נבטים בדרום".

איראן ריגול מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום