מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אלפים רקדו בשמחת בית השואבה בקבר יהושע בן נון

לרגל חג הסוכות, אלפים רבים נכנסו הלילה לקבר יהושע בן נון וקיימו תפילה להשבת החטופים ולניצחון מלא במלחמה. האלפים רקדו לכבוד שמחת בית השואבה יחד עם מג"ד 9221 וראש מועצת שומרון יוסי דגן, שאמר: "דווקא בזמן הזה, מתחזקים מדמותו של יהשע בן נון - הרמטכ"ל הראשון, מנחיל הארץ"

אלפים רקדו בשמחת בית השואבה בקבר יהושע בן נון
המתפללים בקבר יהושע בן נון צילום: מועצה אזורית שומרון

אלפים רבים נכנסו הלילה לקבר יהושע בן נון, זאת כחלק מהכניסות הקבועות של מועצה אזורית שומרון, יחד עם מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה אזורית שומרון, ובליווי ובאישור צה"ל. הכניסה התקיימה לרגל חג הסוכות ושמחת בית השואבה. 

בין הנכנסים היו ראש מועצת שומרון יוסי דגן וכן אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ, דתיים, מסורתיים, חרדים מהארץ ומחו"ל. 

במפגן של אחדות, וכחלק משמחת בית השואבה, רקדו בכניסה לקבר רבים בהם: תושבים, בחורי ישיבות חרדים, חיילים וכן ראש מועצת שומרון יוסי דגן שרקד עם מג"ד 9221 סא"ל (מיל') שמואל רבינוביץ ורס"פ הגדוד רס"ל במיל' גד כהנא.  

ראש מועצת שומרון נשא תפילה להשבת החטופים, לרפואתם של הפצועים, ולניצחון מלא של צה"ל במלחמה.

יוסי דגן התייחס לחשיבות הכניסה בעיצומו של חג הסוכות ואמר: "דווקא בימים הקשים של המלחמה מרגש לראות כאן את המוני עמך ישראל, אלפים רבים מכל רחבי הארץ ומחוץ לארץ, עם כיפות ובלי כיפות, עם כיפות סרוגות ושחורות, גברים ונשים, מבוגרים וצעירים, עולים חדשים, כל עם ישראל מגיע לכאן להתחבר לדמותו של יהושע בן נון, מנחיל הארץ. הרמטכ"ל הראשון, יורשו של משה שאמר יחד עם כלב בן יפונה מול כל העם "עלה נעלה וירשנו את הארץ כי יכול נוכל". 

"דווקא בזמן הזה אנחנו צריכים כל כך הרבה חיזוק גם באחדות ישראל, וגם באמונה בקב"ה וביכולת שלנו לכבוש את ארץ ישראל ולבנות אותה. אנחנו באים לכאן ומתחזקים מתוך שמחה ואחדות, הקב"ה ייתן כוח לצה"ל, לכל מערכת הביטחון ולמתיישבים בכל מקום שהם לנצח ביחד".

דגן הודה לאל"מ נתנאל שמכה מח"ט אפרים, לקצין הגמ"ר חטיבת אפרים רב סרן ישראל רוזנפלד, למפקד גדול 9221 סא"ל (מיל') שמואל רבינוביץ, למ"פ רס"ן מני אהרון, לרס"פ הגדוד רב סמל במיל' גד כהנא, ללוחמי צה"ל שליוו את הכניסה וכן למתנדבי מנהלת המקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון בניהולו של נתנאל שניר.

יוסי דגן יהושע בן נון

 צבע אדום