מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

החכי"ת: "השיבה לעזה היא לא חלום - אלא מציאות"

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך באירוע השיבה לעזה: “השיבה לעזה היא לא חלום, אלא מציאות שנלחם למענה”

החכי"ת: "השיבה לעזה היא לא חלום - אלא מציאות"
הריסות גוש קטיף צילום: באדיבות הערוץ הראשון

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך השתתפה יחד עם משפחתה באירוע ״נערכים להתיישבות בעזה״, בהובלת תנועת נחלה, והביעה בנאומה את תמיכתה הנחרצת במהלך השיבה לעזה והתיישבות מחודשת בנחלת אבותינו. באירוע השתתפו משפחות שכולות, משפחות חטופים, לוחמים, אישי ציבור ורבים מבית ישראל.

במהלך הנאום, שיבחה סון הר-מלך את דניאלה וייס, ראש תנועת נחלה, ואמרה: “האישה והאגדה דניאלה וייס שמובילה בגאון ובהדר את תנועת נחלה המופלאה, שמובילה את מפעל ההתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל.”

בהמשך הנאום הדגישה חברת הכנסת את החשיבות של השיבה לעזה: “התכנסנו כאן היום כדי להעלות על נס את מה שהיה צריך להיעשות מזמן – השיבה לעזה! השיבה לעצמנו, השיבה להתיישבות בנחלת אבותינו. לא מדובר בחלום רחוק או ברעיון תיאורטי, אלא בצעד הכרחי ובלתי נמנע. השיבה לעזה היא לא רק ריאלית, אלא גם המהלך היחיד שיבטיח את ביטחון מדינת ישראל לטווח ארוך. זה המהלך היחיד שיבטיח שלא נחווה עוד את הזוועות של השביעי באוקטובר הבא. זה המהלך היחיד שירפא וינחם את הגדול כים שברך שחווה עמנו.”

סון הר-מלך המשיכה והסבירה כיצד השיבה לעזה תסייע במניעת המצב הקשה של השנים האחרונות בדרום הארץ: “לא רק את השביעי באוקטובר הבא אנחנו נמנע. גם את המציאות הבלתי נסבלת של 20 שנות ירי טילים על ערי הדרום – מציאות שהפכה לשגרה עבור משפחות שלמות, עבור ילדים שגדלים בצל האזעקות ובמרדף אחר הממ”דים. אסור לנו לקבל זאת כעובדה קיימת. זה הזמן להפוך את המצב.”

בהתייחסותה לאתגרים שעמם התמודדה המדינה בעבר, אמרה סון הר-מלך: “מדינת ישראל התמודדה עם אתגרים הרבה יותר מורכבים. אם תרצו – אין זו אגדה. השיבה לעזה היא לא רק חלום של קומץ אנשים, היא מהלך הכרחי שיבטיח את העתיד שלנו ושל ילדינו, ויעצים את חוסננו הלאומי. כאשר מן המקום שממנו יצאו המרצחים שם תקום התיישבות יהודית רחבה ועוצמתית.”

בנוסף, הדגישה חברת הכנסת את תמיכת לוחמי צה”ל במהלך השיבה לעזה: “אני פוגשת ושומעת את החיילים שלנו שנלחמים בשטח. הם לא מדברים על השיבה לגוש קטיף בלבד. הם אומרים לי – ההתיישבות צריכה להיות בכל רחבי עזה. בכל פינה, בכל שטח שממנו יצאו המרצחים, טובחי הזקנים, הנשים, האנשים והטף. הלוחמים שלנו, גיבורי הרוח, שמבינים שאין ברירה אחרת אם עם חפץ חיים אנו.”

חברת הכנסת סיימה את נאומה במסר חד וברור לאויבי ישראל: “אנחנו לא נאפשר עוד למפלצת הטרור הזו להתקיים על גבולנו. מי שבוחר בטרור ימות או יגורש. אין פשרות ואין נסיגות.”

לסיכום דבריה, הודתה חברת הכנסת לנוכחים: “תודה לכל מי שהגיע, לכל האנשים שמבינים שהשיבה לעזה היא לא רק חלום, אלא מציאות שכולנו נלחם למענה. אתם החולמים והלוחמים – יחד נבנה את עתיד המדינה, עתיד שבו עזה היא חלק בלתי נפרד מישראל, בלי טרור, בלי טילים, רק עם ביטחון ושקט לילדינו. כולנו מתפללים, ישובו בנינו ובנותינו משבי השפלים. מועדים לשמחה, בשורות טובות ובעזרת השם נעשה ונצליח!”

לימור סון הר מלך עזה התיישבות בעזה מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום