מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חייל או"ם לשעבר בלבנון: "היינו כפופים לחלוטין לחיזבאללה"

"היינו נתונים לחלוטין לחסדי חיזבאללה", סיפר חייל בכוח השלום לשעבר של האו"ם. כוחות יוניפי"ל הוגבלו מאוד על ידי חיזבאללה, ומעט מאד נעשה כאשר הם דיווחו על הפרות של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701

חייל או"ם לשעבר בלבנון: "היינו כפופים לחלוטין לחיזבאללה"
כוחות יוניפי"ל בגבול לבנון צילום: צילום מסך כאן 11

חייל לשעבר של כוח השלום של יוניפי"ל, העיד כי יוניפי"ל "היה כפוף לחלוטין לחיזבאללה" כששירת בלבנון לפני 10 שנים. בראיון לאתר החדשות הדני BT, הוא אמר כי הוטל עליהם לדווח על הפרות של החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם משנת 2006.

החייל ששמו מייקל, אזרח דני, אמר בריאיון: "היינו תלויים לחלוטין בחיזבאללה. חופש התנועה שלנו הוגבל", אמר. "מעולם לא פעלנו אחרי רדת החשיכה מחשש מחיזבאללה. אז היה להם זמן פנוי בשעות הערב והלילה".

הוא גם דיווח שלחיילי כוח השלום הוגבלה הכניסה לערים בדרום לבנון על ידי חיזבאללה, שמנע מהם להיכנס לאזורים מסוימים.

"הם פשוט חסמו את הכביש. הם לא היו חמושים אלא תוקפניים, ודי היה ברור שהם אנשי בחיזבאללה - ידענו טוב מאוד מי קובע במיוחד בערים השיעיות", אמר מייקל.

"כשסיירנו בגבול ראינו לא פעם 'אזרחים' קרוב מאוד למתקנים הצבאיים הישראלים מצלמים. כשזה קרה, נסוגנו והתבוננו מרחוק – פשוט קיבלנו הוראה לעשות זאת", הוא הוסיף.

הוא הוסיף כי גם יכולתו לדווח על המתרחש למועצת הביטחון היתה מוגבלת, מחבלי חיזבאללה היו יכולים להחרים את מכשירי האיסוף אם ייתפס איסוף ראיות. הוא סיפר כי חיזבאללה החרים לחבריו מכשירים מסוימים.

הוא סיפר כי חלק מהמתורגמנים שלהם היו אנשים שמזוהים עם חיזבאללה. "הייתה פעם שבה זרקתי אחד מהם מהרכב שלי, בגלל שהוא שיבח את נסראללה. פשוט סירבתי להקשיב לזה".

השליטה של ​​חיזבאללה בדרום לבנון כבר הייתה אז עצומה, אמר מיכאל. "האזרחים שלא אכפת להם מחיזבאללה, במיוחד הנוצרים, פחדו לדבר נגדם. היה פחד מהם. אבל במקביל חווינו שיתוף פעולה עם המוסלמים השיעים. הוא סיפר כי היו כאלה שהיו אנטי-ישראלים מאד. "אני זוכר במיוחד אחד מהם מאירלנד".

דנמרק חיזבאללה מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל יוניפי"ל

 צבע אדום