מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סייעו במתקפת הטילים: פרטים חדשים על פרשיית הריגול החמורה

איראן שיגרה חלק גדול מהטילים במתקפה שלה בתחילת החודש ליעדים שאותה חבורה אספה. כל יעד שאותר לפגיעה מטעם האיראנים, נשלחו החשודים לצלם. גם לאחר המתקפה, הם נשלחו לבדוק את היקף הנזק, והאם הטילים הצליחו לפגוע במטרות

סייעו במתקפת הטילים: פרטים חדשים על פרשיית הריגול החמורה
טילים איראניים צילום: שאטרסטוק

פרטים חדשים על פרשיית הריגול החמורה: שבעת החשודים הם עולים מאזרבייג'ן, בהם אבא ובן. החשודים עסקו בין היתר בצילום בסיסים צבאיים, שהיוו מטרות במתקפת הטילים הבליסטיים מאיראן ב-1 באוקטובר.

חקירת המעורבים בשב"כ ובמשטרה העלתה כי החשודים ביצעו שורה של משימות ביטחוניות שונות עבור גורמי המודיעין האיראניים, וזאת בהכוונתם של שני סוכנים מטעם המודיעין האיראני – "אלחאן" ו"אורחן", תוך שחברי התשתית מודעים לכך שהמידע שהם מעבירים לסוכנים פוגע בביטחון המדינה, ובחלק מהמקרים אף יכול לסייע לאויב לטובת מתקפת טילים.

במסגרת ההפעלה, התשתית ביצעה מאות של משימות איסוף מידע על בסיסי צה"ל ברחבי הארץ, בדגש על בסיסי חיל האויר וחיל הים, נמלים, מיקומי מערכות כיפות ברזל ותשתיות אנרגיה, בהן תחנת הכוח בחדרה, כל זאת בתמורה לתשלום של מאות אלפי דולרים, אשר בוצעו בין היתר באמצעות מטבעות קריפטוגרפים.

הפעילות המתוארת כללה צילום ותיעוד של האתרים השונים אותם העבירו חברי התשתית לידי הסוכנים. במסגרת המשימות נעזרו חברי החוליה בציוד מתקדם וייעודי שרכשו מבעוד מועד לטובת מימוש המשימות, הכל בהנחיית הסוכנים האיראניים.

עוד העלתה החקירה כי חברי התשתית התבקשו לאסוף מידע אודות מספר אזרחים ישראלים לבקשת הסוכנים האיראניים, ובהמשך לכך אספו מידע כאמור גם במסגרת מעקבים שערכו על חלק מהיעדים. 

חלק מחברי התשתית נעצרו במסגרת ניסיון לאסוף מודיעין על אזרח ישראלי שהתגורר בסמוך למקום מעצרם, כשלהערכת גורמי הביטחון תכננו האיראנים לפגוע בו.

גורם בכיר בשב"כ: "במסגרת החקירה נתפסו חומרים רבים אשר אספו חברי התשתית והעבירו לסוכנים האיראניים, ביניהם צילומים וסרטונים של בסיסי צה"ל רבים ברחבי הארץ, נמלים, תשתיות אנרגיה בישראל, כל זאת תוך שמדינת ישראל נמצאת בלחימה במספר זירות שונות. הערכה היא כי פעילות חברי התשתית הובילה לנזק ביטחוני לביטחון המדינה". 

מהמשטרה נמסר: "במהלך החקירה הגלויה נחשפו חומרת האירועים והיקפם, שהינם מהחמורים ביותר שידעה מדינת ישראל . החשודים פעלו תוך ידיעה אודות מעשיהם ומתוך בצע כסף- ופגעו במדינת ישראל ובאזרחיה".

סנ"צ ירון בנימין, ראש מחלק ביטחוני בלהב 433, הסביר כי "זה אירוע ביטחוני מבין החמורים שנחקרו פה מאז ומעולם. היתכנות מאוד גבוה שהסעיף המרכזי יהיה סיוע לאויב במלחמה, שהעונש הוא מיתה או מאסר עולם. יש פה שבעה נאשמים. החקירה נערכה במשך 35 ימים והסתיימה במעצר ב-19 בספטמבר".

לדבריו, איראן שיגרה חלק גדול מהטילים במתקפה שלה בתחילת החודש ליעדים שאותה חבורה אספה. כל יעד שאותר לפגיעה מטעם האיראנים, נשלחו החשודים לצלם. לאחר המתקפה הראשונה מאיראן שהתרחשה באפריל, הם נשלחו לבדוק את היקף הנזק, והאם הטילים הצליחו לפגוע במטרות או פספסו, כדי שמפעיליהם ישתפרו בהמשך. 

"הייתה כאן שיטתיות", הסביר. "הם אספו עשרות מסמכים שרשומים בהם בדיוק איזה מתקן לצלם, איזה מידע לאסוף וכמה כסף ירוויחו מזה. ממש מחירון מפורט. שיטת הפעולה הייתה קבלת משימה - צילום בסיס, נסיעה לשם, פריקה וחיפוש עמדה שולטת לצילום הבסיס מתצפית, ולבסוף העברה דרך תוכנות מוצפנות לאיראנים".

איראן ריגול מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום