מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מסר חריף לחיזבאללה: האיום הישראלי על תקיפת בתי בכירים

דיווח ערבי כי ישראל העבירה מסר לחיזבאללה כי רובע הדאחייה בביירות ייהרס לחלוטין אם חיזבאללה יתקוף שוב בכירים ישראלים. האיום הגיע לאחר שיגור הכטב"ם לעבר מעון ראש הממשלה נתניהו בקיסריה

מסר חריף לחיזבאללה: האיום הישראלי על תקיפת בתי בכירים
תקיפה בלבנון צילום: רשתות ערביות

ערוץ אל ערביה הסעודי דיווח כי ישראל הזהירה את חיזבאללה מלשוב ולנסות לפגוע בבכירים ישראלים לאחר מל"ט ששוגר לעבר בית ראש הממשלה בקיסריה, פגע בבית בחג ראשון של סוכות. לפי הדיווח, ישראל איימה להרוס את הדאחייה אם חיזבאללה ינסה לפגוע שוב בבכיר ישראלי.

עוד דווח, כי חיזבאללה ניסה לפגוע בשני פוליטיקאים ישראלים נוספים מלבד נתניהו. חיזבאללה קיבל את המסר הישראלי אך טרם קיבל החלטה לגביו.

לאחר נסיון התקיפה אמר ראש הממשלה נתניהו: "שלוחיה של איראן שניסו להתנקש בחיי ובחיי רעייתי עשו טעות מרה. זה לא ירתיע אותי ואת מדינת ישראל להמשיך את מלחמת התקומה נגד אויבינו כדי להבטיח את ביטחוננו לדורות. אני אומר לאיראנים ולשותפיהם בציר הרשע: כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל, ישלם על כך מחיר כבד. נמשיך לחסל את המחבלים שלכם, נחזיר את חטופינו מעזה, נשיב את תושבינו בצפון. נשיג את כל מטרות המלחמה שהצבנו,  ונשנה את המציאות הביטחונית באזורנו לדורות".

בתוך כך בשעה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בדרום לבנון משגרי טילים קצרי טווח, שכוונו לעבר יישובי הצפון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונת פיקוד הצפון, 15 משגרים שכונו לעבר שטח מדינת ישראל ובהם משגרים שירו לעבר הגליל המערבי. בנוסף הותקפו מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במספר מרחבים בדרום לבנון.

בהצהרה שנשא אתמול דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, הוא הודיע על גל תקיפות צפוי, והזהיר: "כל מי שיימצא סמוך לאתרים המשמשים למימון פעילות הטרור של חיזבאללה, נדרש להתרחק מיד". זמן קצר לפני תחילת התקיפות, דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי, פרסם הודעות אזהרה הקוראות להתפנות מאזורים שונים בדאחייה, אל-בקאע ודרום לבנון.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו איראן רובע א-דאחיה מבצע חיצי הצפון

 צבע אדום