מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

21 טון משלוח נשק לישראל עוכב ביוון

משלוח נשק במשקל 21 טון שהיה בדרכו לישראל, עוכב בנמל ביוון על ידי עובדי נמל שחסמו את העברת המכולה לישראל. בישראל הייתה אכזבה מהתנהגותן של יוון וקפריסין בהצבעה בעצרת האו"ם על הטלת אמברגו נשק על ישראל. שתי המדינות, נמצאות בברית אסטרטגית עם ישראל

21 טון משלוח נשק לישראל עוכב ביוון
אילוסטרציה צילום: pixabay

עשרות חברים באיגוד עובדי הנמל היווני חסמו בשבוע שעבר העמסת מכולה ובה משלוח נשק שיועדה לישראל, כמחאה נגד המלחמה בעזה. המכולה, שהגיעה לנמל פיראוס ביוון ביום חמישי, הכילה 21 טונות של תחמושת, בהמשך המכולה שוחררה.

אחד העובדים סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי. מטען הובא במשאית מצפון מקדוניה, והיה מיועד להיטען על סיפונה של אוניה עם דגל איי מרשל בדרכה לישראל. גורם ישראלי אמר ל-Ynet כי "בשבוע שעבר הייתה בעיה נקודתית עם משלוח נשק שעוכב בנמל בפיראוס בגלל איגודים מקצועיים שנשלטים על ידי השמאל – ולא על ידי הממשלה".

עוד דווח, כי בישראל הייתה אכזבה מהתנהגותן של יוון וקפריסין בהצבעה בעצרת האו"ם על הטלת אמברגו נשק על ישראל. שתי המדינות, שנמצאות בברית אסטרטגית עם ישראל, הצביעו בעד ההחלטה ולא נמנעו או נעדרו.

גורם ישראלי המעורה בפרטים אמר לווינט, כי ישראל נמנעה מיצירת משבר דיפלומטי עם שתיהן, בעיקר בשל הצורך בהן והיותן בנות ברית קרובות. מאז פרוץ המלחמה, ישראל משתדלת להפחית את המשברים שלה מול מדינות, כמו במקרה של יוון וקפריסין. "ההסברים שנתנו לנו היו מספקים", אמר הגורם.

מלחמת חרבות ברזל יוון קפריסין

 צבע אדום