מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מחבלי חיזבאללה העידו בחקירתם: כך סייעו לנו אנשי יוניפי"ל

מקורות ביטחוניים חושפים: מחבלים העידו בחקירותיהם כי חיזבאללה שילם כסף לאנשי יוניפי"ל כדי להשתמש בעמדות של הכוח | המחבלים חשפו: "השתלטנו על מצלמות כוח האו"ם במתחמים הסמוכים לגבול ישראל"

מחבלי חיזבאללה העידו בחקירתם: כך סייעו לנו אנשי יוניפי"ל
כוחות יוניפי"ל בגבול לבנון צילום: דובר צה"ל

מחבלי חיזבאללה שנשבו והובאו לחקירה בארץ, חשפו כי חיזבאללה שילם כסף לאנשי יוניפי"ל כדי להשתמש בעמדותיהם, כך נחשף ב"ישראל היום". המחבלים העידו כי "חיזבאללה השתלט גם על מצלמות כוח יוניפי"ל במתחמים הסמוכים לגבול ישראל". 

לאחרונה האשים שגריר ישראל באו"ם דני דנון כי "מחבלי חיזבאללה משתמשים במוצבים של יוניפי"ל כמקומות מסתור ומציבים מארבים בסמוך אליהם. התעקשות האו"ם להשאיר חיילי יוניפי"ל בקו באש אינה מובנת".

נזכיר כי במהלך החודש האחרון שוגרו כ-25 רקטות וטילים לעבר עיירות ישראליות וכוחות צה"ל ממתחמי הטרור של חיזבאללה שהטמין חיזבאללה בסמוך לעמדות יוניפי"ל. אחד הפיגועים הללו גרם למותם של שני חיילי צה"ל.

לפני כשבוע מסר ראש הממשלה נתניהו: "אני רוצה מכאן לפנות ישירות למזכ״ל האו״ם: הגיע הזמן שתוציא את יוניפי"ל ממעוזי חיזבאללה וממרחבי הלחימה. צה״ל ביקש זאת שוב ושוב, והוא נתקל בסירוב שוב ושוב, שכל כולו מכוון לתת חומת מגן אנושית למחבלי חיזבאללה".

נתניהו האשים: "הסירוב שלך לפנות את חיילי יוניפי"ל הופך אותם לבני ערובה של חיזבאללה. זה מסכן גם אותם וגם את חיי חיילינו".

יוניפי"ל מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה מבצע חיצי הצפון

 צבע אדום