מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ההבהרה של צה"ל בעקבות הביקורת על פרסום הסרטון של סינוואר

בצה"ל הגיבו לביקורת על פרסום רגעיו האחרונים של מנהיג החמאס יחיא סינוואר, והסבירו: "הרגשנו מחויבות לתעד את הזירה ולשתף את זה עם הציבור הישראלי"

ההבהרה של צה"ל בעקבות הביקורת על פרסום הסרטון של סינוואר
סינוואר בתיעוד מהרחפן עם בנדנה צילום: דובר צה"ל

גורם בצה"ל ששוחח עם ה"וושינגטון פוסט" התייחס לביקורת שנשמעה בישראל על ההחלטה לפרסם תיעוד בו נראה מנהיג החמאס יחיא סינוואר ברגעיו האחרונים, משליך מקל לעבר רחפן צה"לי.

"הרגשנו מחויבות לתעד את הזירה ולשתף את זה עם הציבור הישראלי", אמר והוסיף: "אנחנו שקופים; זה מה שקרה. אנחנו יודעים שלא משנה אילו תמונות יצאו, יהיה קמפיין של חמאס להפוך אותו לגיבור".

לצד זאת, "מקורב להנהגה הביטחונית" הסביר ל"וושינגטון פוסט" כי "הקהל העיקרי שחשבנו עליו כשפרסמנו את החומרים היה הציבור הישראלי. סינוואר היה האויב מספר אחת של ישראל, והרגשנו שחשוב לספק הוכחה מיידית ובלתי ניתנת להכחשה למותו".

כאמור, בישראל הביעו ביקורת על החלטת דובר צה"ל לשדר את רגעיו האחרונים של סינוואר. כתב "כאן 11" אליאור לוי צייץ: "התיעוד שאתם רואים אינו מה שאנשי חמאס או גא"פ או חיזבאללה רואים. הם רואים אדם שנלחם עד הרגע האחרון, עד טיפת הדם האחרונה. גם כשהוא פצוע. בודאי לא מושפל. סינוואר כבר הפך להיות מיתוס; דמות שגדולה הרבה יותר מהאדם עצמו. טוב שחוסל, אבל שום חיסול לא ישנה את זה גם דורות קדימה. צריך לומר: אנחנו - כישראלים - מתקשים להבין את חמאס".

המומחה לענייני איראן ד"ר רז צימט הוסיף: "דבריו הנכוחים של אליאור ניכרים היטב גם בהתייחסות האיראנית הרשמית הראשונה למותו של סינוואר, שיוצאת הלילה בהודעת נציגות איראן באו"ם: "כאשר הכוחות האמריקנים גררו את סדאם חוסיין מבור באדמה, הוא התחנן שלא יהרגו אותו על אף שהיה חמוש, ואלו שהחשיבו אותו למודל להתנגדות קרסו לבסוף. בניגוד אליו, כשמוסלמים מסתכלים על השהיד סינוואר עומד בשדה הקרב במדי קרב ובחוץ, לא במחבוא, אל מול פני האויב, רוח ההתנגדות שלהם מתחזקת והוא יהפוך למודל לחיקוי עבור הנוער והילדים שימשיכו את דרכו לשחרור פלסטין."

יחיא סינוואר דובר צה"ל מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום