מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דנון במכתב תלונה למזכ"ל האו"ם: "דו"ח אנטישמי ומחפיר"

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הגיש מכתב תלונה למזכ"ל האו"ם בעקבות דו"ח בו נטען כי ישראל מבצעת רצח עם: "דו"ח אנטישמי ומחפיר שמנסה לכתוב מחדש את הסכסוך הישראלי-פלסטיני"

דנון במכתב תלונה למזכ"ל האו"ם: "דו"ח אנטישמי ומחפיר"
דני דנון באו"ם צילום: UN Photo

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הגיש מכתב תלונה למזכ"ל האו"ם בעקבות דו"ח על הזכות למזון, בו נטען שישראל מבצעת רצח עם באמצעות הרעבה. 

דנון כתב במכתבו כי מדובר ב״דו״ח אנטישמי ומחפיר שמנסה לכתוב מחדש את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולקדם הסתה נגד מדינת ישראל״.

השגריר דנון ציין: "במקום לזהות מגמות כלליות הקשורות לזכות המזון של כולם, בהתאם להחלטת מועצת זכויות האדם, בחר הדווח לכתוב מניפסט פוליטי במסווה של מניפסט עובדתי שמטרתו אך ורק לעוות את ההיסטוריה היהודית והישראלית ולקדם נרטיבים אנטישמיים״.

עוד ציין השגריר דנון: ״מעבר לכך הדו״ח אינו מזכיר את ההרעבה של החטופים והחטופות שהוחזקו ועדיין מוחזקים בידי מפלצות החמאס. הדו״ח לא מזכיר את הניצול הציני שחמאס עושה בסיוע ההומניטארי שמעבירה ישראל ומשתמש בו על מנת להשליט טרור על הפלסטינים״. 

השגריר חתם בדרישה מהמזכ״ל לחזור בו מהגשת הדו״ח לעצרת הכללית ולגנות בפומבי את האיורים האנטישמיים שמופיעים בו: ״מביש שפרסום כזה הועבר בשמך לעצרת הכללית. אני מבקש ממך לחזור מהגשת הדו"ח ולגנות בפומבי את האיורים שמופיעים בו. אם יוגש הדו"ח יהווה כתם מוסרי על פעילות האומות המאוחדות״.

דני דנון מלחמת חרבות ברזל האו"ם

 צבע אדום