מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ישראל העבירה לארה"ב מסמך עקרונות להסדר המלחמה בצפון

לשכת רה"מ העבירה את המסמך לבית הלבן לקראת ביקורו של שליח הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, בביירות היום. ישראל דורשת שצה"ל יורשה לבצע "אכיפה אקטיבית" בשטח לבנון כדי לוודא שחיזבאללה לא בונה מחדש תשתיות צבאיות סמוך לגבול

ישראל העבירה לארה"ב מסמך עקרונות להסדר המלחמה בצפון
רון דרמר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישראל מסרה לארצות הברית בשבוע שעבר מסמך עקרונות לפתרון דיפלומטי שיסיים את המלחמה עם חיזבאללה, ויאפשר לאזרחים העקורים משני צידי הגבול לחזור לבתיהם, כך דווח ב'וואלה'.

לשכת ראש הממשלה העבירה את המסמך לבית הלבן לקראת ביקורו של שליח הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, בביירות היום (שני) שיתמקד בקידום פתרון דיפלומטי למשבר, כך אמרו בכירים ישראלים.

בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי השר לנושאים אסטרטגיים ואיש סודו של נתניהו, רון דרמר, שלח את המסמך להוכשטיין ביום חמישי האחרון.

המסמך גובש אחרי התייעצויות שקיים דרמר עם משרד הביטחון וצה"ל לגבי העקרונות שישראל דורשת שיהיו חלק מכל פתרון דיפלומטי שיסיים את המלחמה עם חיזבאללה.

אחת הדרישות הישראליות היא שצה"ל יורשה לבצע "אכיפה אקטיבית" כדי לוודא שחיזבאללה לא מתחמש מחדש, ולא בונה מחדש את התשתית הצבאית שלו בדרום לבנון סמוך לגבול עם ישראל, כך אמר בכיר ישראלי שהוסיף כי ישראל דורשת חופש פעולה לחיל האוויר במרחב האווירי של לבנון.

שתי הדרישות הללו עומדות בניגוד להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701 הקובעת כי צבא לבנון וכוח האו"ם יוניפי"ל יאכפו זאת. "אנחנו מדברים במסמך על 1701 עם אכיפה מוגברת. המסר העיקרי שלנו הוא שאם צבא לבנון ויוניפי"ל יעשו יותר, צה"ל יעשה פחות ולהיפך", אמר הבכיר הישראלי.

הבית הלבן ושגרירות ישראל בוושינגטון סירבו להגיב.

 

ישראל חיזבאללה מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל רון דרמר עמוס הוכשטיין לבנון

 צבע אדום