מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המסמך הסודי נחשף לראשונה: ידיעת הזהב שקיבלו המוסד, אמ"ן והמשטרה שיכלו למנוע את טבח ה-7 באוקטובר

שב"כ הפיץ מסמך התרעה ב-7 באוקטובר לכלל מערכות הביטחון, לאחר שהתגלה כי חמאס הפעיל את הסימים שהשתיל שב"כ בטלפונים של פעיליו | "ממידע שברשותנו (קיימת) אינדיקציה להשמשה ופעילות של [שם הקוד של המבצע] במספר חטיבות חמאס" נכתב במסמך

המסמך הסודי נחשף לראשונה: ידיעת הזהב שקיבלו המוסד, אמ"ן והמשטרה שיכלו למנוע את טבח ה-7 באוקטובר
מתקפת הפתע צילום: עפ סעיף 27א

מסמך סודי של השב"כ שנחשף הערב לראשונה (ראשון) ב'כאן 11' מעלה כי השב"כ התריע בפני המוסד אמ"ן והמשטרה כי מחבלי חמאס הפעילו את הסימים.

מדובר באותו מבצע סימים שנחשף לפני כמה חודשים, והיה אמור לספק את האינדיקציה המשמעותית ביותר לכוונות של חמאס ליזום התקפה נגד ישראל.

מסמך ההתרעה הופץ בשעה 02:58, שעות לפני הטבח ב-7 באוקטובר. במסמך נכתב: "ממידע שברשותנו (קיימת) אינדיקציה להשמשה ופעילות של [שם הקוד של המבצע] במספר חטיבות חמאס. עד כה, אין ברשותנו מידע אודות מהות הפעילות. עם זאת, לציין כי מדובר במצרפיות חריגה ובהינתן סימנים מחשידים נוספים עשויה להצביע על פעילות התקפית של חמאס".

המסמך המלא, שנחשף בפעם הראשונה, חושף גם פרט חדש - והוא שבניגוד לטענותיה, המשטרה קיבלה עדכון מפורט על הסימנים המחשידים שעלו בליל מתקפת חמאס. כידוע, היו סימנים מחשידים נוספים, אך בסופו של דבר העריכו במערכת הביטחון שחמאס לא יבצע את המתקפה.

כזכור, שעות לפני מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר נקלטו בישראל "סימנים מעידים" על הכוונה של מחבלי חמאס בדמותן של הפעלת מאות טלפונים ברצועת עזה, ולכולם סים ישראלי.

משב"כ נמסר לכאן 11 שאינם מתייחסים לפרסום.

מלחמת חרבות ברזל 7 באוקטובר מתקפת הפתע על ישראל (2023) חמאס שב"כ אמ"ן

 צבע אדום