מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הבעלים חושף: הבית בו חוסל סינוואר עלה 200.000 ש"ח

התושב אבו טאהא אמר ל-BBC כי הוא עזב את ביתו ברפיח לחאן יונס ב-6 במאי, כאשר ישראל הורתה לעזוב, והחלה במבצע נגד מחבלי חמאס, ולא קיבל שום ידיעה על ביתו עד כה

הבעלים חושף: הבית בו חוסל סינוואר עלה 200.000 ש"ח
הבית בו חוסל סינוואר צילום: רשתות ערביות

עקור פלסטיני מעזה אמר ל-BBC כי הבית בו נהרג מנהיג חמאס לשעבר היה ביתו במשך 15 שנים לפני שנאלץ לברוח במאי האחרון בשל הפלישה הישראלית.

אשרף אבו טאהא אמר כי הוא היה המום כשזיהה את הבניין שנהרס חלקית לפי צילומי מל"ט ישראלי בביתו ברחוב אבן סנה ברפיח, דרום עזה.

יחיא סינוואר, מי שעמד מאחורי התקפות 7 באוקטובר על ישראל, חוסל על ידי כוחות ישראליים ביום רביעי. כזכור צה"ל פרסם צילומי מל"ט שהראו את סינוואר בבית שנהרס חלקית לפני שנהרג.

אבו טאהא אמר ל-BBC כי הוא עזב את ביתו ברפיח לחאן יונס ב-6 במאי, כאשר ישראל הורתה לעזוב, והחלה במבצע נגד מחבלי חמאס, ולא קיבל שום ידיעה על ביתו עד כה.

אבו טאהא אמר שבתו הראתה לו לראשונה את הצילומים של הרגעים האחרונים של סינוואר ברשתות החברתיות, ואמרה שזה בביתם ברפיח. הוא בהתחלה לא האמין לה, לדבריו, עד שאחיו אישר שהבית אכן שלו.

"הייתי בהלם", אמר אבו טאהא. הוא אמר שאין לו מושג למה סינוואר היה שם או איך הוא הגיע לשם. "מעולם לא היה לי ולאחיי ולבני שום קשר לזה", אמר.

ה-BBC אימת שתמונות וסרטונים שסיפק אבו טאהא של ביתו תואמים לתמונות של הבית שבו נהרג סינוואר. ב-BBC מציינים כי הם לא יכולים לאמת באופן עצמאי כי אבו טאהא הוא אכן הבעלים של הבית.

אבו טאהא אמר שהוא בנה את ביתו ברפיח בעצמו בעזרת אחיו. הוא עלה כ-200,000 שקלים והיה במצב טוב כשעזב, אמר. "מה שקרה העציב אותי מאוד, הבית שבניתי, העלות הכורסאות, נעלמו. רק אלוהים יכול לפצות אותנו".

מלחמת חרבות ברזל עזה יחיא סינוואר רפיח

 צבע אדום