מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 25°c
חיפה 22°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 30°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אנטישמיות עם תירוץ: חברות שהשתתפו בלחימה בעזה ובלבנון יוסרו מהאירוע

אחרי הסערה שעוררה צרפת שהודיעה כי חברות ישראליות לא יוכלו להשתתף בתחרות, בצרפת מודיעים כעת כי רק חברות ש"השתתפו בלחימה בעזה ובלבנון" יוסרו מהאירוע

אנטישמיות עם תירוץ: חברות שהשתתפו בלחימה בעזה ובלבנון יוסרו מהאירוע
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

תערוכת הנשק Euronaval, שנחשבת לאחת מהתערוכות הגדולות בעולם של טכנולוגיות ימיות בטחוניות, החליטה לאסור "רק השתתפות של חברות ישראליות שהשתתפו בלחימה בעזה או בלבנון". בישראל רואים בכך תירוץ, שכן מרבית החברות השתתפו במישרין או בעקיפין בלחימה, כך דיווח עמיחי שטיין בכאן חדשות.

איתן צוקר מנכ"ל מספנות ישראל, שצפויה לעתור לבית המשפט בצרפת בעקבות ההחלטה, הגיב: "החרם הביטחוני על ישראל מחייב את ישראל לסמוך על עצמה ולפתח תעשיה צבאית אסטרטגית, מקומית ועצמאית".

זאת אחרי שבשבוע שעבר צרפת החליטה כי חברות ישראליות לא תוכלנה להציג בתערוכה כלל. נוסף על כך, שמה של ישראל הוסר מאתר התערוכה. התאחדות התעשיינים ומספנות ישראל צפויות להגיש עתירה בנושא. 

כזכור בעת האחרונה קרא נשיא צרפת עמנואל מקרון להטיל אמברגו נשק על ישראל, ואף אמר לנתניהו בשיחת טלפון: "משלוחי נשק אינם יכולים לייצר ביטחון לישראלים או לאזור".

בחודש יוני האחרון, בית המשפט בצרפת הורה על איסור כניסה של ישראלים ומתווכים של חברות נשק ישראליות לתערוכת הנשק הנחשבת Eurosatory, בגלל הפעולה הישראלית בעזה, אך ההחלטה בוטלה.

צרפת אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום