מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פעילים זוטרים מנהיגים את חיזבאללה, שהשתפר בשיגור כטב"מים

בתחום הכטב"מים חיזבאללה מתאושש, גורם מודיעיני ישראלי ששוחח עם ה"וול סטריט ג'ורנל", ציין כי מתקפות הכטב"מים צוברות תאוצה אחרי הפסקה קלה. מדובר במגמה מטרידה, אחרי היכולות הדלות שהפגין הארגון אל מול המכות שספג

פעילים זוטרים מנהיגים את חיזבאללה, שהשתפר בשיגור כטב"מים
פעילות הכוחות בלבנון צילום: דובר צה"ל

גורם ישראלי אמר היום לעיתון ה"ניו יורק טיימס" כי חיזבאללה מילא את שורות מפקדיו בהנהגה עם פעילים שישראל לא ידעה אפילו את שמותיהם. בכתבה על האופן שבו חיזבאללה ממשיך להילחם בישראל, חרף האבידות הכבדות שספג, אמר הגורם הישראלי, כי הסיבה לכך היא שאותם פעילים היו בדרג נמוך בשרשרת הפיקוד בעבר.

בנוסף, דווח בעיתון, על ניסיון לחטוף לוחם אגוז שנפל בקרב. אמנם לא מדובר בהיקפים שאליהם התכוננו בישראל לפני המלחמה, אך עדיין מדובר במגמה מטרידה, אחרי היכולות הדלות שהפגין הארגון אל מול המכות שספג.

גם בתחום הכטב"מים חיזבאללה מתאושש, גורם מודיעיני ישראלי ששוחח עם ה"וול סטריט ג'ורנל" ציין, כי מתקפות הכטב"מים צוברות תאוצה אחרי הפסקה קלה שבאה לאחר חיסול ראש היחידה האווירית בחיזבאללה, מוחמד חוסיין סרור, בחודש שעבר. היחידה, לפי הגורם, מורכבת מעשרות פעילים שאותם הוביל סרור, וביחידה התקשו לפעול לאחר חיסולו. "אחרי החיסול שלו, ראינו תקופה יחסית ארוכה שבה לא היו שיגורי כטב"מים לעבר ישראל", אמר הגורם.

ברויטרס דווח כי חיזבאללה נערך למלחמת התשה ארוכה בדרום לבנון עם פיקוד צבאי חדש שמנחה את המחבלים בירי הרקטות ובלחימה, אחרי שכמעט כל ההנהגה הצבאית הבכירה שלו חוסלה. מקורות בארגון הטרור אמרו לרויטרס כי חיזבאללה עדיין מחזיק במאגר נשק לא מבוטל, שכולל גם טילים מדויקים שבהם עדיין לא השתמש. 

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

 צבע אדום