מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האישה שמאחורי הרוצח השפל: נחשפו פרטים על אשתו של מנהיג חמאס

שורשיה של המשפחה נטועים עמוק במאבק נגד ישראל. על פי ההערכות, כל בני משפחתה בחמאס, חלקם מכוחות הנוחבה שפלשו לישראל בשבעה באוקטובר

האישה שמאחורי הרוצח השפל: נחשפו פרטים על אשתו של מנהיג חמאס
סינוואר וילדיו בורחים לילה לפני המלחמה צילום: דובר צה"ל

יחיא סינוואר תועד במנהרה בחאן יונס, יממה לפני המלחמה. זמן קצר לפני שהוא נכנס לפריים, אפשר לראות מספר ילדים קטנים שהולכים אחרי אישה, סמר אבו זמר, אשתו של סינוואר. הערב, חשף דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי תיעוד חדש שבו נראה סינוואר יורד עם אשתו וילדיו למתחם תת-קרקעי מתחת לביתו.

ב-Ynet דווח כי סמר נולדה ברצועת עזה לפני כ-44 שנה במגדלי אל כראמה שבעזה, שכונה אמידה במערב העיר, שהופגזה על ידי צה"ל בתחילת המלחמה. יש לה תואר שני ביסודות הדת מהאוניברסיטה האיסלאמית בעיר, שם גם עבדה כמרצה עד חתונתה.

שורשיה של המשפחה נטועים עמוק במאבק נגד ישראל. על פי ההערכות, כל בני משפחתה בחמאס, חלקם מכוחות הנוחבה שפלשו לישראל בשבעה באוקטובר.

על פי הדיווח, השניים התחתנו ב-21 בנובמבר 2011, פחות מחודש אחרי ששוחרר מהכלא הישראלי במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. אירועי החתונה נערכו במסגדים א-נור וא-אימן ברצועה. סמר הייתה אז בת 31, גיל שנחשב מבוגר מאוד לחתונה בקרב נשים ברצועת עזה, שם גיל הנישואין הממוצע של האישה הוא 20.

לפי הדיווחים בעזה, היא חיכתה לו לילות כימים עד ששב מהפעולות שעשה במסגרת חמאס. מתארים אותה כאישה ש"נפלה בקסמו" של סינוואר, שעד היום מעריצה אותו, למרות שמדובר באדם אלים וברוטלי.

בווינט דווח כי בראיונות בתקשורת הוא נשאל מספר פעמים על ילדיו ומשפחתו האישית, אך בכל פעם התחמק בצורה אחרת. סינוואר הסביר שהוא לא רוצה לחשוף את חייו האישיים בתקשורת, ומעדיף לשמור את המידע הזה בפרטיות.

יחיא סינוואר חמאס מלחמת חרבות ברזל סמר אבו זמר

 צבע אדום