מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 23°c
חיפה 21°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 23°c
חיפה 21°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: ישראל משתמשת בחיישנים כדי לגלות מנהרות

בכירים אמריקאים טוענים, כי ארצות הברית עזרה באיסוף מידע מודיעיני שעזר לצה"ל לצמצם את החיפושים אחר סינוואר. מכ"ם האינפרא אדום של החיישנים יכול לזהות חום של אנשים הנכנסים או יוצאים מהמנהרות

דיווח: ישראל משתמשת בחיישנים כדי לגלות מנהרות
מנהרות החמאס צילום: דובר צה"ל

בכירים אמריקאים אמרו לניו יורק טיימס כי בכירים בבית הלבן היו נפגשים בקביעות עם ויליאם ברנס, מנהל ה-CIA, ועם לויד אוסטין שר ההגנה, לדון בדרכים להאיץ את המצוד אחר יחיא סינוואר. גורמים רשמיים לא חשפו פרטים על סוג המודיעין שהאמריקאים סיפקו לישראל. האמריקאים מסייעים לישראל עם מל"טים באיתור חטופים.

העיתון מציין כי מל"טים אינם יכולים לגלות את רשת המנהרות התת-קרקעית העצומה של חמאס - ישראל משתמשת בחיישנים מיוחדים מסווגים ביותר כדי לעשות זאת. המכ"ם האינפרא אדום של החיישנים יכול לזהות חום של אנשים הנכנסים או יוצאים מהמנהרות מלמעלה.

בסופו של דבר חיילים מקורס מ"כים שהיו בסיור בדרום עזה גילו את סינוואר וחיסלו אותו מבלי שידעו שסינוואר נלחם מולם.

פטריק ריידר, דובר הפנטגון, אמר ביום חמישי כי כוחות אמריקאים לא היו מעורבים ישירות במבצע שהרג את מנהיג חמאס. "זה היה מבצע ישראלי", אמר. אבל בכירים אמריקאים טוענים, כי ארצות הברית עזרה באיסוף מידע מודיעיני שעזר לצה"ל לצמצם את החיפושים אחריו.

העיתון דיווח, כי בשבועות שלאחר רצח ששת החטופים במנהרה ברפיח בדרום עזה, סוכנויות הביון האמריקאיות והישראליות התמקדו באזור, במחשבה שיכול להיות ששם מסתתר סינוואר.

יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית עזה

 צבע אדום