מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרופאה שחשפה שזה יחיא סינוואר: "מיד ידעתי שזה הוא"

ד"ר אסי שרון, מהדסה ומתנדבת ביחידה לזיהוי חללים של המשטרה, זיהתה ראשונה את יחיא סינוואר לאחר חיסולו. היא שחזרה את הרגע הדרמטי שבו קיבלה שיחת טלפון: "מיד ידעתי שזה הוא, זו הייתה תחושת סיפוק עצומה"

הרופאה שחשפה שזה יחיא סינוואר: "מיד ידעתי שזה הוא"
כוחות צה"ל ברפיח צילום: דובר צה"ל

ד"ר אֶסי שרון מומחית לשיקום הפה ושיקום פנים בבית החולים הדסה, מתנדבת ביחידת המתנדבים של רופאי השיניים במדור לזיהוי חללים. מתחילת המלחמה, היא הייתה אמונה על מלאכת זיהוי נרצחים וחללים.

ד"ר שרון הייתה הראשונה שחשפה במידת ודאות גבוהה מאוד שהמחבל שחוסל הוא יחיא סינוואר. הגופה עברה נתיחה וזיהוי במכון לרפואה משפטית באבו כביר והועברה לאחסון במקום סודי.

היא סיפרה ל-Ynet: "אחת לכמה זמן שולחים לי תמונה ושואלים אותי מה יש לי להגיד עליה או אם יש משהו שאני חושבת שחשוב לציין. זה משהו שקורה לא מעט. הייתי בבית, קיבלתי טלפון ותמונות, ובשנייה שראיתי אותן ידעתי את מי אני רואה".

היא ציינה כי זה אמנם דורש לשבת ולבדוק ולעבור על כל הפרטים כדי להוציא מסמך מסודר. "אך כבר ממבט ראשון ידעתי. שמחתי מאוד. קפצתי וצעקתי: 'אני יודעת מי זה!'".

"בחודשים האחרונים החלטתי שאני רוצה לאסוף מידע למקרה שנקבל לידינו את סינוואר לצורך זיהוי", היא סיפרה לווינט, "בעזרת הפיקוד של מז"פ ושב"ס אספנו נתונים. בהתחלה אלה היו נתונים כלליים ומספריים, ואחר כך עברנו לבניית תיק ממשי על-ידי איסוף תמונות מהרשתות החברתיות".

דר' שרון סיפרה על הזיהוי: "למזלנו, במקרה של סינוואר, השיניים שלו מאוד מאוד ייחודיות ורואים אותן בכל התמונות. מאוחר יותר גם הגענו לאיסוף מידע מבית החולים סורוקה, שם עבר סינוואר ב-2005 ניתוח מוח, והשגנו שלושה צילומי CT שלו מבית החולים. את התיק הזה שמרנו, וכל אחד מהמומחים ביחידה הכיר היטב את הפרטים והצילומים, לכן, כשקיבלתי בפעם הראשונה את התמונה, מיד ידעתי מה אני רואה".

היא הסבירה: "במקרה של סינוואר, המורפולוגיה הקדמית והצדדית שלו מאוד ייחודיים – יש לו שיניים חסרות, מרווחים בין השיניים. ברגע שראיתי את התמונה ידעתי לבצע את ההשוואה. לאחר מכן ישבנו והיינו צריכים לרשום את כל הפרטים האלה כדי להוציא מסמך זיהוי".

יחיא סינוואר חמאס רפיח מלחמת חרבות ברזל אסי שרון

 צבע אדום