מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 21°c
ירושלים 17°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סינוואר מת בייסורים: "אדריכל 7 באוקטובר גסס במשך שעות לפני מותו"

ע"פ ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר שטיפל בגופתו של מנהיג חמאס, "סינוואר גסס במשך שעות לפני מותו, כאשר בסופו של דבר, קליע שחדר לראשו גרם לנזק בלתי הפיך שהוביל למותו"

סינוואר מת בייסורים: "אדריכל 7 באוקטובר גסס במשך שעות לפני מותו"
יחיא סינוואר צילום: פריפיק/פלאש 90

במהלך ראיון מיוחד ל"כאן חדשות", ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, שיתף בפרטים חדשים ומסעירים על הבדיקה שנערכה למנהיג חמאס, יחיא סינוואר. לדבריו, סינוואר גסס במשך שעות לפני מותו, כאשר בסופו של דבר, קליע שחדר לראשו גרם לנזק בלתי הפיך שהוביל למותו.

"ברור שיש שמחה שהוא כבר לא בינינו, אבל אני מפריד בין התחושות האישיות לבין העבודה המקצועית שלי", אמר ד"ר קוגל בנחישות. הניתוח עצמו, שנמשך למעלה משלוש שעות, הושלם לאחר שגופתו של סינוואר הועברה לכוחות הביטחון להמשך טיפול.

הגופה הגיעה אל המכון בשעות הערב המאוחרות. "מיד לאחר קבלתה, ביצענו דגימות DNA ובדיקת CT, ולאחר מכן עבדנו על הגופה במשך שעות," סיפר ד"ר קוגל. המכון קיבל מידע מוקדם על חשד למותו של סינוואר, ובשל כך ננקטו צעדים מקדימים לזיהוי הגופה. "שלחו לנו אצבע כדי שנוכל לבצע השוואת DNA עם המידע שהיה ברשותנו מאחר שסינוואר היה בעבר אסיר בישראל," תיאר לכאן חדשות.

"קשה לדעת בדיוק כמה זמן הוא גסס. אבל אני מעריך שזה לקח לפחות כמה שעות", אמר ד"ר חן קוגל, "זה לא סטנדרטי לנתח אדם כזה. כשאני מסתכל בזמן הנתיחה ואני רואה את הגופה אז אני אומר אוקיי, הוא נראה כמו בן אדם נורמלי. רק שאתה יוצא החוצה וחושב מי האיש הזה אתה מבין שגם מפלצות יכולים להיראות כמו אנשים נורמליים. כשאתה מטפל בגופה אתה לא חושב על מי האיש אבל כשאתה מעט מתרחק ממנה ואז חושב, במי עכשיו נגעתי".

"הוא צורר ואויב של המדינה וברור שיש שמחה שהוא כבר לא בינינו אבל אני לא מערב את כל התחושות הללו עם העבודה המקצועית שלי. זה משהו לגמרי אחר", אמר ד"ר קוגל. בתום הבדיקה, שערכה יותר משלוש שעות, הגופה של סינוואר הועברה למתקן באחריות כוחות הביטחון.

יחיא סינוואר חיסול מלחמת חרבות ברזל חמאס

 צבע אדום