מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 23°c
חיפה 21°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
כ' תשרי התשפ"ה | 22.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 23°c
חיפה 21°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שמועות הופצו ברשתות, בצה"ל הבהירו מספר פעמים: "לא חולצו חטופים"

במהלך השבת הוצפו הרשתות החברתיות בשמועות על חילוץ חטופים ישראלים שהוחזקו ברצועת עזה. בעקבות כך, נאלץ דובר צה"ל להוציא שלוש פעמים הודעות הכחשה: "הימנעו מהפצת שמועות כוזבות"

שמועות הופצו ברשתות, בצה"ל הבהירו מספר פעמים: "לא חולצו חטופים"
מסוק חילוץ צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במהלך השבת הופצו שמועות רבות בדבר חילוץ חטופים ישראלים שהוחזקו ברצועת עזה. השמועות הופצו ללא הרף ברשתות החברתיות - ואילצו את דובר צה"ל לפרסם שלוש הודעות הבהרה. 

תת-אלוף דניאל הגרי מסר כי "בשעות האחרונות מופצות שמועות על חילוץ חטופים שאינן נכונות. הישמעו להודעות הגורמים הרשמיים בלבד, והימנעו מהפצת שמועות כוזבות אשר פוגעות במשפחות החטופים ובציבור".

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "הציבור מתבקש להימנע מהפצת שמועות ומהעברת דיווחים לא מאומתים שאינם מגיעים ממקורות רשמיים. בשעות האחרונות אנחנו חווים גלי שמועות שקריים בנוגע לחטופים. הפצת השמועות ברשתות השונות פוגעת במשפחות החטופים שמחכות לשובם של יקיריהן כבר יותר משנה. הציבור הרחב מתבקש בכל לשון של בקשה: אנא אל תיתנו יד להפצת שמועות שווא, זה בנפשנו".

מערך הסייר עידכן: "לא בדקנו כרגע את המקור לשמועות שרצו אתמול והיום, אבל מניסיון של שמועות דומות קודמות שבדקנו, במיוחד אלו שרצות בוואטסאפ, מקור רובן בגורמים ישראלים שמתחילים להפיץ מידע מוטעה, לרוב בתום לב עקב פרשנות מוטעית".

שירה אלבג, אמה של התצפיתנית לירי אלבג, הגיבה: "אתמול בערך ב-23:00 התחיל גל של אנשים שקיבלו כל מיני שמועות על חילוץ חטופים. קיבלנו הודעות מאנשים ובמקביל שמענו שקורה משהו בג'באליה וברפיח. היו שמועות על מסוקים בבתי חולים. לא ישנו כל הלילה. זה נרגע קצת בבוקר, ובצהריים התחיל שוב גל שמועות. קיבלנו מאנשים הודעות לטלפון כמו 'מה קורה? מה אפשר לספר?'".

עוד הוסיפה: "זה מכניס ללחץ נוראי שגורם לך לחכות לדפיקה בדלת. הרבה פעמים כשנפוצו שמועות היה בהן אמת. התקשרנו לקצינים שלנו שאמרו שהם לא יודעים על כלום אבל לא ידענו אם להאמין. כל כך הרבה שמועות במקביל, כל כך ספציפיות. לקחנו כולנו כדורי הרגעה כדי לנסות לפחות לנשום. פרסמנו באינסטגרם של לירי שאנחנו מבקשים להפסיק לעשות את זה".

במקביל, טיקטוק חסמה את החשבון שהפיץ במהלך השעות האחרונות שמועות על חזרתם של חטופים. "הפצת מידע מוטעה אסורה בפלטפורמה", נמסר מטעם הרשת.

דובר צה"ל מלחמת חרבות ברזל חטופים

 צבע אדום