מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י"ד תשרי התשפ"ה | 16.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סנקציות הוטלו על מאחזים ועל ישיבת עוד יוסף חי

שר החוץ הבריטי הודיע על שורה של סנקציות בתגובה להמשך "האלימות הבלתי מבוקרת של מתנחלים קיצוניים בגדה המערבית הכבושה". חבילת הסנקציות שהוכרזה היום היא השלישית שמכוונת לגורמים שמעורבים באלימות מתנחלים בגדה המערבית

סנקציות הוטלו על מאחזים ועל ישיבת עוד יוסף חי
מתנחלים. אילוסטרציה צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

ממשלת בריטניה מטילה סנקציות חדשות על מאחזים בלתי חוקיים ועל ארגונים שתומכים ב"מתנחלים ישראלים קיצונים בגדה המערבית".

ממשרד הבריטי נמסר: "הסנקציות מוטלות על שלושה מאחזים בלתי חוקיים של מתנחלים ועל ארבעה ארגונים שתמכו ופרסו חסות פעולות אלימות נגד קהילות בגדה המערבית, ומקפיאות את נכסיהם בבריטניה. הצעדים החדשים הללו מטילים מגבלות כלכליות נוקשות על מי שביצעו את המעשים הללו. הם ננקטים בתגובה לעלייה באלימות שמחריבה קהילות פלסטיניות בגדה המערבית".

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי אמר: "ממשלת ישראל חייבת לפעול נגד אלימות מתנחלים ולעצור את ההכשרה של מאחזי מתנחלים". שר החוץ הבריטי הודיע על שורה של סנקציות בתגובה להמשך "האלימות הבלתי מבוקרת של מתנחלים קיצוניים בגדה המערבית הכבושה".

הצעדים שהוכרזו היום מוטלים על שלושה מאחזים של מתנחלים וארבעה ארגונים שלטענת בריטניה "תמכו, הסיתו וקידמו אלימות נגד קהילות פלסטיניות בגדה המערבית. אלימות מתנחלים לרוב מבקשת לגרום בכוח לפלסטינים לעזוב את בתיהם, ולתפוס את אדמותיהם על מנת לבנות עליהן את המאחזים, שהם בלתי חוקיים הן על פי החוק הבינלאומי והן על פי החוק הישראלי".

לטענת הבריטים: "חודש אוקטובר הוא המועד של תחילת מסיק הזיתים בגדה המערבית, שזה מועד חשוב לפלסטינים הן מבחינה תרבותית והן מבחינה כלכלית. באופן מסורתי ניתן לראות במהלכו שיאים של אלימות כשקבוצות מתנחלים פועלות באופן מאורגן לשבש את המסיק ולתקוף פלסטינים".

שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי אמר: "כשביקרתי בגדה המערבית השנה, באחד הביקורים הראשונים שלי כשר החוץ, נפגשתי עם פלסטינים שקהילותיהם סבלו מאלימות מחרידה מידי מתנחלים ישראלים. חוסר הפעולה של ממשלת ישראל גרם לאווירה מתירנית לשגשג, שבמסגרתה אלימות מתנחלים קיבלה רשות להתפשט ללא כל בקרה. באופן מזעזע, מתנחלים אף סימנו להם כמטרות בתי ספר ומשפחות עם ילדים צעירים. הצעדים שננקטים היום יסייעו באחריות של אלו שתמכו ויזמו הפרות מתועבות כאלה של זכויות אדם. ממשלת ישראל חייבת לפעול נגד אלימות מתנחלים ולעצור את ההכשרה של המאחזים. כל עוד הקיצונים האלימים אינם נושאים באחריות, ממשלת בריטניה והקהילה הבינלאומית יוסיפו לפעול".

המאחזים הבלתי חוקיים שמוטלות עליהם סנקציות היום הם:

חוות עמק תרצה, חוות מיתרים וחוות שובי ארץ. "המאחזים הללו היו מעורבים בתיווך, הסתה, קידום או העניקו תמיכה לפעילות שמגיעה לכדי הפרה חמורה של זכות הפלסטינים לא להיות נתונים ליחס אכזרי, בלתי אנושי או משפיל או לענישה" נמסר מבריטניה.

הארגונים שעליהם מוטלות סנקציות היום הם: ישיבת עוד יוסף חי, השומר יו"ש, תורת לחימה ו-אמנה.

חבילת הסנקציות שהוכרזה היום היא השלישית שמכוונת לגורמים שמעורבים באלימות מתנחלים בגדה המערבית. החבילה הראשונה הוכרזה ב-12 בפברואר והשנייה ב-3 במאי.

הקפאת נכסים: הקפאת נכסים מונעת מכל אזרח בריטי או מכל עסק הפועל בבריטניה מלסחור או להעביר כספים כלשהם או כל משאב כלכלי שבבעלותם, שהם מחזיקים בהם או שהם שולטים בהם לזכות הגורמים שעליהם הוטלו הסנקציות. הסנקציות הכלכליות של בריטניה חלות על כל הגורמים שבשטח בריטי בים וביבשה, ועל כל אזרחי בריטניה, בכל מקום שהם נמצאים בו בעולם.

בריטניה סנקציות פלסטינים

 צבע אדום