מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י"ד תשרי התשפ"ה | 16.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ארצות הברית וקנדה מודיעות: הארגון הפרו פלסטיני יוגדר כארגון טרור

ארצות הברית וקנדה הודיעו כי ארגון סמידון, ארגון פרו-פלסטיני, יוכר כארגון טרור. השר שיקלי: "הארגון פעל תחת מסווה של ארגון חברה אזרחית כיישות טרור המסונפת לפעילות החזית העממית"

ארצות הברית וקנדה מודיעות: הארגון הפרו פלסטיני יוגדר כארגון טרור
הפגנה פרו פלסטינית צילום: שאטרסטוק

ארצות הברית וקנדה הודיעו כי ארגון סמידון, ארגון פרו-פלסטיני אשר פועל תחת מסווה של ארגון חברה אזרחית, יוכר כארגון טרור. 

החלטה זו מצטרפת להחלטה של גרמניה בנובמבר הקודם על איסור פעילות הארגון "סמידון" במדינה בשל הסכנה הנשקפת מהארגון לדו-קיום בגרמניה ובשל תמיכתו באלימות למען מטרות פוליטיות ואף גורם לאלימות שכזאת. 

בהצהרת ההכרזה נכתב כי "מטרתו הפורמאלית (של סמידון) היא לסייע לאסירים פלסטינים במאבקם להשתחרר מהכלא, אך בפועל משמש כ'גוף חסות' הפועל בכיסוי עבור ארגון החז"ע בחו"ל".

משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות חושף את הפרטים על הארגון, ומעלה כי בכירים בהנהלת הארגון מחזיקים בקשר לארגון החזית העממית ולפעילות טרור.

לצד זאת, הארגון יוזם ומארגן באופן עקבי, רציף ומתמשך אירועי הוקרה והאדרה למחבלים עם דם על הידיים. לסמידון שלוחה באיראן בראשות המתאמת, Elham Abedini,שמטרתה לחזק את הקשרים בין המשטר האיראני לחז"ע, יתכן אף בהיבטי מימון.

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי: ״החלטה דרמטית של קנדה וארצות הברית להכריז על ארגון סמידון, מהמיליטנטים שבארגונים הפרו פלסטינים, אשר פעל תחת מסווה של ארגון חברה אזרחית כיישות טרור המסונפת לפעילות החזית העממית. ההחלטה הזו מצטרפת לממשלות גרמניה וישראל, ואנו במשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות נמשיך לחשוף את רשתות הטרור השונות שמסתתרות מאחורי מסווה אזרחי״.

עמיחי שיקלי מלחמת חרבות ברזל קנדה ארה"ב

 צבע אדום