מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י"ד תשרי התשפ"ה | 16.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פרקליט המדינה החליט: הגישור מול הנאשמים בניסיון רצח יעלון - יבוטל

פרקליט המדינה עמית אייסמן הורה לבטל את הליך הגישור מול הנאשמים בניסיון ההתנקשות ברמטכ"ל לשעבר יעלון. במסגרת הליך הגישור ניתנו הצעות ממשיות לעושני מאסר מקלים של 8 שנות מאסר

פרקליט המדינה החליט: הגישור מול הנאשמים בניסיון רצח יעלון - יבוטל
משה בוגי יעלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרקליט המדינה, עמית אייסמן, הורה לפרקליטות לבטל את הליך הגישור מול הנאשמים בניסיון ההתנקשות ברמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, לפני כשנה בפארק הירקון, כך דווח ב"כאן 11". 

לפני כחודש דווח כי פרקליטות המדינה מנסה להגיע לאחרונה להסדר טיעון מול סניגוריהם של הנאשמים בהפעלת מטען החבלה בפארק הירקון לפני כשנה - בניסיון החיסול של יעלון, על אף העבירות החמורות המצויינות בכתב האישום.

במסגרת הליך הגישור ניתנו הצעות ממשיות לעושני מאסר מקלים של 8 שנות מאסר. פרקליט המדינה אייסמן כלל לא ידע על הליך הגישור, כך לפי הדיווח. 

כזכור, בערב ראש השנה בשנה שעברה, אירע פיצוץ מטען בפארק הירקון בת"א ללא נפגעים והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ת"א והשב"כ. במסגרת החקירה עלה חשד כי הפעלת המטען הינו אירוע פיגוע חבלני בניסיון לפגוע באזרחים ששהו באותה עת בפארק הירקון.

עם התקדמות החקירה הצליחו חוקרי הימ"ר והשב"כ לעלות על אנשי התשתית שהיו מעורבים בהטמנת מטען הכלימגור ולבצע מעצרים של שמונה חשודים.

הבנת גורמי הביטחון היא כי המטען מיועד היה לפגוע באישיות בכירה. הבדיקות שכללו תחקור מצלמות בשטח סביב גורמים רלוונטיים שנהגו לפקוד את איזור הפיגוע בזמן הרלוונטי הובילו למסקנה שיעד הפיגוע היה הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר - משה בוגי יעלון.

משה יעלון פרקליטות המדינה עמית אייסמן

 צבע אדום