מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י"ד תשרי התשפ"ה | 16.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ההנחיה החדשה לשוטרי התנועה אחרי נפילתו של רס"מ אדיר קדוש בפיגוע

רס"מ אדיר קדוש הי"ד יצא לבדו לבדוק את המחבל, אחרי שהתקבלו דיווחים למשטרה על אדם חשוד שמתהלך בשולי הכביש. עובר אורח סיפר: "עצרתי לידו, יצאתי אליו ושאלתי אם הוא צריך עזרה. הוא לא דיבר עברית וסימן לי עם היד שהכל בסדר. התקשרתי למוקד 100 לדווח"

ההנחיה החדשה לשוטרי התנועה אחרי נפילתו של רס"מ אדיר קדוש בפיגוע
ניידת משטרה. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

ההנחיה החדשה לשוטרי התנועה אחרי הפיגוע סמוך ליבנה: מפכ"ל המשטרה דני לוי הורה כי מעתה שוטרי התנועה יפעלו אך ורק בזוגות. זאת לאחר שבפיגוע היום נורה למוות השוטר רס"מ אדיר קדוש הי"ד. הוא היה לבד בניידת וניגש לבדוק את המחבל אחרי שהתקבלו דיווחים למשטרה על אדם חשוד שהולך בשולי הכביש, ואז המחבל פתח באש לעברו.

לוחם במילואים שתיעד את המחבל כשנתקל בו לפני הפיגוע, סיפר ל-ynet: "בערך בשעה 10:34 ראיתי בן אדם מוזר על השול כשנסעתי בכביש 4 חזרה הביתה. בדיוק סיימתי מילואים בצפון. עצרתי לידו, יצאתי אליו ושאלתי אם הוא צריך עזרה. הוא לא דיבר עברית וסימן לי עם היד שהכל בסדר. נתתי לו מים והתקשרתי למוקד 100 לדווח".

לדבריו, "רק בשעה 11:00 ראיתי שמגיעה משטרה, ואז נסעתי. אחרי כמה דקות ראיתי דיווחים על מחבל שירה בכביש 4. אני נוהג לעזור לאנשים שנראים זקוקים לעזרה בכביש. ככה עשיתי כשראיתי אותו הולך על השול. הוא סימן לי להמשיך, מדי פעם ירד לחולות בין העצים וחזר לכביש. החלטתי לנסוע אחריו, לא חששתי. אמרתי לעצמי 'אם זה מחבל אני דורס אותו'. כשראיתי את הדיווחים הבנתי שיכולתי למנוע את זה, אבל הייתה עליי השגחה משמיים - הוא יכול היה לירות בי, לגנוב את הרכב ולהמשיך לפגע. אלוקים אוהב אותי".

המחבל, במקור תושב ג'באליה שברצועת עזה, התגורר בשנה האחרונה ביהודה ושומרון. בשב"כ ובמשטרה בודקים כמה זמן שהה שלא כחוק בישראל, היכן נכנס, איפה ישן ואם עבד בארץ. 

משטרת ישראל הפיגוע בכביש 4 פיגוע

 צבע אדום