מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י"ד תשרי התשפ"ה | 16.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חברת לופטהנזה נקנסה ב-4 מיליון דולר בגין אפליית חרדים

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה נקנסה ב-4 מיליון דולר בגין אפליה לרעה של נוסעים חרדים, כאשר מנעה מהם לעלות לטיסה ב-2022. הקנס הוא הגדול ביותר שקבע אי פעם משרד התחבורה האמריקני נגד חברת תעופה

חברת לופטהנזה נקנסה ב-4 מיליון דולר בגין אפליית חרדים
מטוס לופטהנזה: אילוסטרציה צילום: ויקיפדיה

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה נקנסה ב-4 מיליון דולר על ידי משרד התחבורה האמריקני בשל הפליית קבוצת נוסעים חרדית.

חברת לופטהנזה אסרה על 128 חרדים לעלות לטיסת המשך בגרמניה כשעשו את דרכם מניו יורק לבודפשט, הונגריה, במאי 2022 בדרכם לשטפנשט.

בהחלטה נמסר: "בהתבסס על התנהגות בלתי הולמת לכאורה של חלק מהנוסעים, הצוות של לופטהנזה התייחס לכולם כאילו היו קבוצה אחת ומנע מהם לעלות למטוס", למרות שרבים מהנוסעים לא הכירו אחד את השני וגם לא נסעו יחד.

חלק מהאנשים בקבוצה הפרו לכאורה את מדיניות המסכות של חברת התעופה בתקופת הקורונה. אך הצוות של לופטהנזה אמר לנוסעים ש"כולם צריכים לשלם על טעויות של כמה", ואז הגדיר את "כולם" כ"יהודים שמגיעים מניו יורק". כלי תקשורת בגרמניה דיווחו כי הצוות אסר על כל מי שנראה חרדי לעלות למטוס.

הקנס הוא הגדול ביותר שקבע משרד התחבורה האמריקאי אי פעם נגד חברת תעופה בגין הפרת זכויות אזרח.

"אף אחד לא צריך להתמודד עם אפליה כשהוא נוסע, וההחלטה שולחת מסר ברור לתעשיית התעופה שאנחנו מוכנים לחקור ולנקוט פעולה בכל פעם שזכויות האזרח של הנוסעים מופרות", אמר שר התחבורה האמריקני פיט בוטיג'יג בהצהרה.

רשת NBC דיווחה כי חברת התעופה מסרה כי היא שיתפה פעולה באופן מלא עם משרד התחבורה האמריקאי במהלך החקירה שלהת ושיתפה פעולה עם הוועד היהודי האמריקאי בעקבות התקרית.

כזכור במאי 2022 אלפי יהודים עלו לקברו של ר' שעיה מקרעסטיר, יהודים מילאו מטוסים בחברות תעופה רבות כדי להגיע לקרעסטיר בהונגריה.

גרמניה לופטהנזה קרעסטיר אנטישמיות קורונה

 צבע אדום