מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תחזית עונתית: מקורות המים יתמלאו ב-90% בשנה הקרובה

השירות ההידרולוגי ברשות המים מפרסם תחזית מעודכנת לשנת המשקעים 2024/2025, וצופה העשרה של כ-90% במקורות המים הטבעיים. התחזית מבוססת על שילוב בין תחזיות מטאורולוגיות לבין מצבם של אזורי ההעשרה, עם דגש על "הזיכרון ההידרולוגי" שנצבר בעשור האחרון

תחזית עונתית: מקורות המים יתמלאו ב-90% בשנה הקרובה
אילוסטרציה צילום: pexels

השירות ההידרולוגי ברשות המים, מפרסם עם תחילת השנה העברית, תחזית עונתית מעודכנת לשנת המשקעים 2024/2025 וצופה שהשנה מילוי מקורות המים הטבעיים יהיה בהיקף של 90%.

תחזית השירות המטאורולוגי הייתה כי השנה תסתיים בכמות משקעים שתעמוד על כ-85% מהממוצע הרב-שנתי. עם זאת מאחר ומצב מקורות המים הטבעיים טוב יחסית באזורי העשרת האקוויפרים, כלומר באזורים בהם המים יחלחלו ויעשירו את מי התהום, ממליצים מומחי השירות ההידרולוגי על תרחיש מוביל של כ-90% העשרה, ביחס לממוצע הרב שנתי. 

ד"ר יעקב ליבשיץ, מנהל אגף הידרוגיאולוגיה בשירות ההידרולוגי מסביר: "השנה ההידרולוגית, כמו השנה העברית, מתחילה בסוף חודש ספטמבר. כמו בכל שנה, אנחנו מסכמים את השנה שחלפה ומתכוננים לשנה הבאה בהכנת משק המים לתפעול אופטימלי. מקורם של כמחצית מהמים בהם נעשה שימוש במשק המים הינם במקורות מים טבעיים. לכן, לתחזית לשנה הקרובה יש משמעות מכרעת בתכנון והפעלת משק המים"

עוד אומר ליבשיץ כי "תחזית העשרה של מקורות המים מבוססת לא רק על תחזיות מטאורולוגיות שהן בעלות אי-ודאות גבוהה, אלא משקללות גם את מצבם של מקורות המים באזורי ההעשרה ובמאגרי המים הטבעיים. יחד הן מייצרות את התמונה המדויקת ביותר למשק המים בישראל. שיקלול זה מתאפשר באמצעות פיתוח של יכולות מקצועיות מיוחדות בעשור האחרון, המאפשרת להתחשב גם ב"זיכרון ההידרולוגי" לצורך הערכת ההעשרה הטבעית העתידית.

מים מי תהום

 צבע אדום