מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 25°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 29°c
בני ברק 30°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ארה"ב מאיימת: "תמנעו העברת סיוע לעזה? לא נעביר לכם נשק"

לאחר שנמנעה הכנסת מזון לצפון הרצועה, העבירו האמריקאים מכתב חריג לישראל. אם תוך 30 יום ישראל תמשיך למנוע את העברת הסיוע ההומניטרי לעזה, האמריקנים ימנעו העברת נשק, בהתאם לחוק הסיוע

ארה"ב מאיימת: "תמנעו העברת סיוע לעזה? לא נעביר לכם נשק"
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין הודיעו לישראל כי אם תוך 30 יום לא יועבר סיוע הומניטרי אמריקני לעזה, הממשל האמריקני ייאלץ להפעיל את "מזכר הביטחון הלאומי" על פי חוק וימנע העברת נשק לישראל.

המסר האמריקני החריג והתקיף הזה הועבר במסמך רשמי לישראל. על פי מזכר הביטחון הלאומי מחודש מרץ האחרון, הוצבו שורה של תנאים להמשך העברת הסיוע הצבאי לישראל.

על פי הדיווח ב-Ynet ישראל התחייבה לא למנוע באופן שרירותי או להגביל, במישרין או בעקיפין, את ההובלה של סיוע הומניטרי של ארצות הברית, ושל מאמצים בינלאומיים הנתמכים על ידי הממשל האמריקני לספק סיוע הומניטרי.

המסר האמריקני הועבר על רקע מניעת הכנסת מזון לצפון הרצועה - למרות שרשמית ישראל מכחישה שאימצה את "תוכנית האלופים" שהוביל אלוף במיל' גיורא איילנד שלמעשה מנתקת את צפון הרצועה משאר עזה.

האמריקנים דורשים מישראל לנקוט בצעדים תוך 30 יום. אחרת יהיו השלכות על המשך הסיוע הצבאי לישראל, שמחייב את החתימה של בלינקן ואוסטין.

אנתוני בלינקן לויד אוסטין ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל עזה

 צבע אדום

art