מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: הושגו הסכמות על עוצמת הפעולה נגד איראן והעיתוי המתוכנן

התגובה הישראלית למתקפה האיראנית כבר דרוכה בקנה | ההסכמות הושגו בהתייעצות ביטחונית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שרים נוספים | דרוש אישור סופי של הקבינט לבצע את הפעולה

דיווח: הושגו הסכמות על עוצמת הפעולה נגד איראן והעיתוי המתוכנן
ראש הממשלה נתניהו עם קצינים בכירים צילום: חיים צח/ לע"מ

בהתייעצות הביטחונית של רה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושרים נוספים, הושגו הסכמות מלאות על דרך הפעולה נגד איראן, העיתוי המסתמן ועוצמת התגובה, כך פורסם הבוקר (שלישי) בתוכנית בכאן רשת ב. 

עם זאת, עדיין דרוש אישור סופי של הקבינט לבצע את הפעולה.

מוקדם יותר, דווח ב"וושינגטון פוסט", כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי ישראל תהיה מוכנה לתקוף מטרות צבאיות באיראן במקום מתקני גרעין ונפט. על פי הדיווח, בממשל רואים בכך סימן לאיפוק מצד ישראל, אחרי שהביעו חשש מפני מתקפה שתגרור מלחמה אזורית רחבה. 

בשיחה שקיים ביידן עם נתניהו ביום רביעי שעבר, נשמע ראש הממשלה כמי שמחזיק בעמדה מתונה יותר מפעמים עברו. כך אמר לעיתון גורם אמריקני המעורה בפרטים. עמדה זו, על פי הגורם, השפיעה במידת מה על נכונותו של הנשיא ביידן לשלוח לישראל מערכת הגנה אווירית מתקדמת.

עוד נאמר בדיווח, כי נתניהו אמר לביידן שתגובת הנגד לאיראן תתקיים כך שלא תשפיע על מערכת הבחירות בארה"ב. הוול סטריט ג'ורנל אישר גם הוא את הפרטים, והוסיף שמסר זהה נאמר גם בשיחת טלפון בין גלנט לאוסטין. ע"פ הדיווח שם ישראל אמרה שתתקוף מתקני מודיעין או אתרים צבאיים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווחים הזרים: "אנו מקשיבים לדעות של הממשל האמריקני, אך נקבל את ההחלטות הסופיות שלנו על בסיס האינטרסים הלאומיים של ישראל".

ארצות הברית איראן מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו

 צבע אדום

art