מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ה"פיינשל טיימס": ישראל עומדת בפני מחסור חמור בטילי יירוט

העיתון "פייננשל טיימס" הבריטי מדווח כי בכירים בתעשייה הצבאית אומרים שישראל עומדת בפני בעיית תחמושת רצינית. מנכ"ל התעשייה האווירית: "חלק מהקווים שלנו עובדים 24 שעות, 7 ימים בשבוע. לא סוד שאנחנו צריכים להשלים מלאים"

ה"פיינשל טיימס": ישראל עומדת בפני מחסור חמור בטילי יירוט
מערכת 'קלע דוד' צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון.

ה"פייננשל טיימס" הבריטי מדווח מפי בכירים בתעשייה הצבאית, קצינים לשעבר ומומחים, כי ישראל עומדת בפני מחסור חמור בטילי יירוט, בעודה מתכוננת לתקוף את איראן ושלוחיה.

דנה סטרול, בכירה לשעבר במשרד ההגנה האמריקני, האחראית על המזרח התיכון אמרה לעיתון. "בעיית התחמושת של ישראל היא רצינית. אם איראן תגיב למתקפה הישראלית, וחיזבאללה יצטרף גם כן, ההגנות האוויריות של ישראל יימתחו", היא הוסיפה כי גם המלאי שמגיע מארה"ב אינו אינסופי. "ארה"ב לא יכולה להמשיך לספק לאוקראינה ולישראל באותו קצב. אנחנו מגיעים לנקודת מפנה".

בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית שמייצרת את טילי היירוט "חץ", סיפר לעיתון הבריטי כי כדי לשמור על פעילות קווי הייצור חלק מהקווים עובדים 24 שעות, שבעה ימים בשבוע. "המטרה שלנו היא לעמוד בכל ההתחייבויות שלנו", אמר לוי, והוסיף כי "הזמן הנדרש לייצור טילי יירוט הוא לא עניין של ימים". הוא הוסיף: "זה לא סוד שאנחנו צריכים לחדש מלאים".

העיתון דיווח כי כי מערכת כיפת ברזל יירטה רקטות קצרות טווח וכטב"מים שנורו מעזה, קלע דוד יירט רקטות כבדות יותר שנורו מלבנון, ומערכת החץ יירטה טילים בליסטיים מאיראן.

תת-אלוף במיל' אסף אוריון, לשעבר ראש אגף אסטרטגיה בצה"ל, אמר לעיתון: "אנחנו עדיין לא רואים את היכולת המלאה של חיזבאללה. הוא יורה רק בערך עשירית מהיכולת השיגור המוערכת שלו לפני המלחמה, כמה מאות רקטות ביום, במקום עד כ-2,000". אוריון ציין כי "חלק מהפער הוא בחירה של חיזבאללה לא לצאת במלוא הכוח, וחלק בגלל הפגיעה שחטף מצה"ל".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל קלע דוד חץ כיפת ברזל איראן

 צבע אדום

art