מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נתניהו לארה"ב: "לא נתקוף מתקני גרעין או נפט, רק מטרות צבאיות"

בארה"ב דווח כי ראש הממשלה נתניהו אמר לממשל ביידן כי ישראל תתקוף יעדים צבאיים של איראן ו"לא מתקני נפט או גרעין". על פי גורם הבקיא בפרטים ששוחח עם הוושינגטון פוסט, התגובה הישראלית תכויל כדי למנוע טענות ל"התערבות פוליטית בבחירות בארה"ב"

נתניהו לארה"ב: "לא נתקוף מתקני גרעין או נפט, רק מטרות צבאיות"
מטוס חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה ישראל נתניהו הודיע לממשל ביידן שישראל תתקוף מתקנים צבאיים ולא מתקני נפט או מתקנים גרעיניים באיראן, כך לפי שני גורמים הבקיאים בנושא, ששוחחו עם הוושינגטון פוסט.

בשבועיים שחלפו מאז מטח הטילים האחרון של איראן על ישראל, המתקפה הישירה השנייה שלה בתוך שישה חודשים נגד ישראל, המזרח התיכון בחרדה מהתגובה של ישראל, מחשש שמלחמה כוללת עלולה לפרוץ. המתיחות הגדולה מגיעה פחות מחודש לפני הבחירות בארצות הברית, והנשיא ג'ו ביידן אמר בפומבי שהוא לא יתמוך במתקפה ישראלית באתרים הקשורים לגרעין.

כשביידן ונתניהו שוחחו ביום רביעי שעבר, השיחה הראשונה שלהם מזה יותר משבעה שבועות לאחר חודשים של מתיחות בין השניים - אמר ראש הממשלה כי הוא מתכנן לתקוף תשתית צבאית באיראן.

על פי גורם הבקיא בפרטים ששוחח עם העיתון, התגובה הישראלית תכויל כדי למנוע טענות ל"התערבות פוליטית בבחירות בארה"ב". תוכניתו המוצהרת של נתניהו לתקוף אתרים צבאיים במקום מתקני נפט או גרעין, כפי שעשתה ישראל לאחר התקיפה של איראן באפריל, הביאה לאנחת רווחה בוושינגטון.

נתניהו היה ב"מקום מתון יותר בשיחה ממה שהיה קודם לכן", אמר הבכיר האמריקני, שתיאר את השיחה בין שני המנהיגים. הריכוך לכאורה בעמדתו של ראש הממשלה הגיע בגלל החלטת ביידן לשלוח מערכת הגנה חזקה נגד טילים לישראל.

התקיפה הישראלית באיראן תתבצע לפני הבחירות בארה"ב ב-5 בנובמבר הקרוב, אמר גורם בכיר הבקיא בנושא, מכיוון שחוסר פעולה עלול להתפרש על ידי איראן כסימן לחולשה. "זו תהיה אחת מתוך סדרה של תגובות", אמר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בנושא הדיווח ב״וושינגטון פוסט״: אנו מקשיבים לדעות של הממשל האמריקני, אך נקבל את ההחלטות הסופיות שלנו על-בסיס האינטרסים הלאומיים של ישראל".

ראש הממשלה נתניהו ממשל ביידן איראן מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום

art