מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 26°c
אשדוד 23°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 26°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חבריו של צבי מרנץ הי"ד מתגייסים לבנות את הבית עליו חלמו יחד

ביום חמישי האחרון, ערב יום כיפור, נפל בקרב בעזה צבי מרנץ הי"ד והותיר את אשתו טל עם שלושת ילדיהם הקטנים - חברי הקהילה שלהם פתחו בקמפיין כדי לבנות את הבית עליו חלמו יחד

חבריו של צבי מרנץ הי"ד מתגייסים לבנות את הבית עליו חלמו יחד
צבי מתתיהו מרנץ צילום: דובר צה"ל

ביום חמישי התבשרה טל מרנץ, אם לשלושה ילדים קטנים, כי צבי, בעלה הי"ד, נהרג בפעולה מבצעית בעזה. צבי וטל גרים בישוב בני אדם בבנימין ועמדו רגע אחד לפני בניית ביתם המשותף. כרגע הם גרים בקרוואן צפוף בקצה הישוב, באזור מבודד.

צבי גויס למלחמה ב-7.10.23, ומאז שירת במילואים לתקופות ממושכות. בערב ר"ה האחרון צבי נקרא למילואים שוב, והתייצב ללא היסוס, יצא לקרב, שלמרבה הצער ממנו כבר לא שב.

כל מי שזכה להכיר את צבי, מספר כמה הוא היה איש של חסד ונתינה, תמיד חיפש איך לעשות טוב לאחרים, גם לאנשים שלא היו חבריו הקרובים. תמיד היה עם עין טובה ולב רגיש שרואה כל אחד. בשנים האחרונות, צבי התנדב כמנהל לוגיסטי בעמותת הגשמת חלום, שמטרתה להגשים חלומות לילדים בעלי צרכים מיוחדים ומחלות קשות במיוחד בניהן, ניוון שרירים, שיתוק מוחין, חולי סרטן ועוד.

באדיבות המצלם
חבריו של צבי מרנץ מתגייסים לבנות את הבית עליו חלמו יחד | באדיבות המצלם

אחד החברים מספר: "אני רק אשתף אתכם שבחודשיים הראשונים שהכרתי את צבי הייתי בטוח שהוא מסתלבט עלי, זה היה נראה לי יותר מדי כל הטוב הזה והחשיבה על עם ישראל בכל משפט שני, עד שנפל לי יום אחד האסימון שאשכרה זו הדרך שהוא חי. יהי זכרו ברוך ושנזכה להמשיך ולהנציח  את הדרך שלו".

במצב הנוכחי טל וילדיה לא יכולים לחזור להתגורר בקרוואן, ולכן, החברים התגייסו להשיג מימון כדי לבנות לטל ולילדים בית שמתאים לצרכיהם, סביב הקהילה שעוטפת ותומכת בהם, בסמוך לחברותיה הקרובות. הקהילה והחברים רוצים להגשים את החלום שלו, להשלים את הבנייה ולדאוג לטל ולילדים.

טל מרנץ חמאס מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום

art