מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גלנט למקבילו האמריקני: "צה"ל לא מיישם את תוכנית האלופים"

בעקבות שאלות שעלו מצד בכירים בממשל ביידן, הבהיר שר הביטחון למקבילו האמריקני כי ישראל לא מטילה מצור על צפון הרצועה ולא מתכוונת ליישם מדיניות של הרעבה. 30 משאיות סיוע נכנסו לצפון הרצועה היום אחרי הפסקה של שבועיים

גלנט למקבילו האמריקני: "צה"ל לא מיישם את תוכנית האלופים"
לויד אוסטין ויואב גלנט צילום: דוברות שר ההגנה

שר הביטחון יואב גלנט אמר לשר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בשיחת טלפון אתמול (ראשון) בלילה כי צה"ל לא מיישם בעזה את "תכנית האלופים, כך דווח ב'וואלה'.

מתחילת אוקטובר הופסקה לחלוטין העברת משאיות הסיוע לצפון רצועת עזה. במקביל צה"ל החל במבצע קרקעי בג'באליה וקרא לאזרחים פלסטינים באזור להתפנות לדרום הרצועה.

לפי האו"ם, לפחות 50 אלף פלסטינים נטשו מצפון רצועת עזה במהלך השבועיים האחרונים. המתאם ההומניטרי של האו"ם, מוהנאד האדי, אמר בהצהרה ביום ראשון כי הלחץ על הפלסטינים שנותרו בצפון עזה לעזוב דרומה גובר. "מצור צבאי שמונע מאזרחים אמצעים חיוניים להישרדותם אינו מקובל. אסור להכריח אזרחים לבחור בין עקירה לרעב", אמר.

הצעדים הישראליים האחרונים בצפון עזה העלו חששות כבדים בממשל ביידן ובאו"ם כי ישראל מיישמת את התוכנית שהציעו קבוצת אלופים במילואים ושצברה לא מעט תמיכה בקבינט המדיני-ביטחוני.

בכירים אמריקנים העלו שאלות בנושא בפני מקביליהם הישראלים בשבועיים האחרונים. התוכנית קוראת להטיל מצור על צפון רצועת עזה, לאפשר ל-400 אלף האזרחים הפלסטינים הנותרים לעזוב ולאחר מכן להרעיב את מחבלי חמאס השוהים באזור עד שייכנעו.

כאמור, שר הביטחון טען בפני מקבילו האמריקני כי ישראל לא מיישמת את התוכנית בשטח.

 
עזה צה"ל תוכנית האלופים מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום

art