מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המקל והגזר: המהלך שהוביל את חברות הסלולר לשפר את הקליטה הסלולרית ברחבי הארץ

חברות הסלולר שיפרו את ביצועי הקליטה בעקבות פתיחת הליך ע״י משרד התקשורת להטלת עיצומים | בנוסף, בגין הפרות חובותיהן בנושא כיסוי סלולרי, המשרד הטיל עיצומים כספיים על חברות הסלולר בסך 5.1 מיליון שקל

המקל והגזר: המהלך שהוביל את חברות הסלולר לשפר את הקליטה הסלולרית ברחבי הארץ
אנטנת תקשורת, אילוסטרציה צילום: pixabay

משרד התקשורת הגדיר את שנת 2024 כשנת הכיסוי הסלולרי, בה הפעילות סביב הנושא תתעצם בפרישת תשתיות ובפתיחת שוק הסלולר לתחרות. על כן בחודש מרץ השנה, משרד התקשורת הודיע על כוונתו להטיל עיצומים על חברות הסלולר: פלאפון, פרטנר, סלקום, הוט מובייל, עקב הפרת הוראות הרישיון שלהן.

החברות הפרו את הוראות הרישיון המחייבות כיסוי סלולרי בדור 4 של 95% משטח יישוב או תוואי כביש. בין המקומות בהם התגלו הפרות: יטבתה, מג'דל-שמס, חצרים ועוד.

הטלת העיצום הכספי בוצעה לאחר הליך מינהלי, לרבות מתן זכות שימוע לחברות, דיונים בוועדה המייעצת ולאחר שהמשרד בחן את טענותיהן וכן בדק ומצא שביישובים צופר, יוטבתה, דורות, כאוכב אבו אל-היג'א ושושנת העמקים וכן בכביש 227 ההפרות תוקנו, החליטה מנכ"לית המשרד עו"ד עינבל משש על הטלת עיצומים בסכום מופחת כולל של כ - 5.1 מיליון שקלים.

מדובר בהליך אכיפה ראשון מסוגו. העיצומים הכספיים מתבססים על דיווחים שהעבירו חברות הסלולר עצמן למשרד התקשורת בשנה שעברה, מהם עלה כי הן אינן עומדות בחובות הרישיון באזורים שונים.

בין היישובים בהם התגלו הפרות בחברות השונות נמצאים יטבתה, צופר, מג'דל-שמס, דריג'את, דורות, אחיטוב, חצרים, כאוכב אבו אל-היג'א ושושנת העמקים. כמו כן, נמצאו הפרות אצל חלק מהחברות בכבישים 10, 227, 171, ו-999.

"משרד התקשורת ממשיך לפעול במגוון דרכים ולפקח על חברות הסלולר על מנת להגביר את הקליטה הסלולרית בכל רחבי הארץ. קליטה סלולרית מצילה חיים" נמסר.

 

בעיות קליטה סלולר משרד התקשורת

 צבע אדום

art