אחרי הפסקת הכנסת סיוע לעזה, ישראל הכניסה משאיות קמח ומזון

לאחר ביקורות מסגנית הנשיא ביידן ומהאו"ם, צה"ל הודיע כי 30 משאיות עם קמח ומזון עברו לצפון הרצועה בהנחיית הדרג המדיני.

אחרי הפסקת הכנסת סיוע לעזה, ישראל הכניסה משאיות קמח ומזון
סיוע הומניטרי צילום: Atia Mohammed/Flash90

צה"ל הודיע הערב (שני) כי ישראל העבירה לצפון רצועת עזה 30 משאיות שמכילות קמח ומזון. ההודעה מגיעה לאחר ביקורת מסגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס, לפיהן למאות אלפי הפלסטינים שנותרו שם לא הגיע סיוע הומניטרי כבר שבועיים.

בצה"ל אמרו כי העברת הסיוע נעשתה בהתאם להנחיית הדרג המדיני, וכחלק מהמחויבות להעברת הסיוע לרצועת עזה. "30 משאיות המכילות קמח ומזון מטעם ארגון WFP עברו מנמל אשדוד דרך מעבר 'ארז מערב'", ציינו בצה"ל. ב-Ynet דווח כי היחידה שהעבירה את הסיוע הייתה מתפ"ש - תיאום פעולות הממשלה בשטחים. "צה"ל באמצעות מתפ"ש ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי על מנת לאפשר ולהקל על המענה ההומניטרי לרצועת עזה", אמרו בצבא.

בעקבות תלונות האו"ם פרסמה קמלה האריס הודעה חריפה, שבה אמרה כי על ישראל "לעשות יותר ובדחיפות כדי לאפשר הזרמה של מזון לאלו שזקוקים לו. חובה להגן על אזרחים וחובה שתהיה להם גישה למזון, מים ותרופות. חייבים לכבד את החוק ההומניטרי הבינלאומי".

כזכור רשת CNN דיווחה כי צה"ל מבצע מבצע נרחב בצפון עזה, הוציא צווי פינוי וחוסם אספקת מזון, שבועות ספורים לאחר שדווח כי ראש הממשלה נתניהו שוקל את התוכנית להטיל מצור על האזור כדי לאלץ את חמאס לשחרר חטופים.

ארבעה מקורות אמרו ל-CNN כי הקבינט הישראלי לא אימץ רשמית את הצעת ראש המל"ל לשעבר גיורא איילנד להטיל מצור על צפון עזה. אבל המבצע כעת מזכיר את התוכנית שהציג איילנד.

בכיר צבאי לשעבר אמר ל-CNN כי הקבינט אימץ "גרסה של הצעת איילנד", שזכתה לכינוי "התוכנית של איילנד". איילנד אמר ל-CNN שהטענה "די נכונה" אך אמר שיש הבדלים משמעותיים בין הצעתו לבין מה שיושם בשטח.

 

עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל סיוע הומניטרי חמאס

 צבע אדום

art