היועמ"שית במכתב לנתניהו: "הקבינט אינו עיר מקלט"

במכתב רשמי לראש הממשלה הבהירה גלי בהרב-מיארה כי החלטה שקיבל הקבינט המדיני-ביטחוני - נעשתה בניגוד לנהלים. "הקבינט אינו עיר מקלט", כתבה, "הכללים אינם מטרד פרוצדורלי". היא חתמה: "אחריותו של ראש הממשלה היא לדאוג שההתנהגות הזו לא תישנה"

היועמ"שית במכתב לנתניהו: "הקבינט אינו עיר מקלט"
קבינט המלחמה צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שלחה היום (שני) מכתב לראש הממשלה נתניהו שבו הבהירה כי הקבינט קיבל בשבוע שעבר החלטה באופן לא תקין. 

על פי דיווח בחדשות 12, המכתב שנשלח לראש הממשלה עסק בהחלטה שהטילה על שר האוצר, שרת ההתיישבות ושר הביטחון את האחריות לספק ולהציב מיגוניות ניידות באתרים בהתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. 

אותה החלטה שהתקבלה - לא נכללה בסדר היום של הישיבה, לא קדמה לה התייעצות מקצועית של גורמי הביטחון והיא לא הונחה בפני השרים בליווי דברי הסבר. "נראה שמזכיר הממשלה התכוון מראש להעלות את ההצעה זו להחלטת הקבינט", האשימה היועמ"שית. 

בהרב-מיארה כתבה לנתניהו: "יש להניח כי הדברים נעשו בתיאום עמך, ויוזכר כי הנושא עלה לדיון בישיבת הקבינט הקודמת והודעת כי תתקיים שיחה ייעודית בנושא, אך למיטב ידיעתנו זו לא התקיימה". 

"מדובר בהחלטה 'ריקה'", המשיכה היועצת המשפטית לממשלה, "שכדי למלא אותה בתוכן נדרש לקבל את התייחסות גורמי המקצוע". בהרב-מיארה ביקרה: "יש מקום לחזור על עקרונות היסוד המתחייבים בעבודת הקבינט. פעולה מקצועית, סדורה ותקינה של הקבינט חיונית להבטחת ביטחון המדינה". 

היא הוסיפה: "הכללים אינם מטרד פרוצדורלי אלא ערובה חיונית להבטחת פעילותו התקינה של הקבינט ולקבלת החלטות לטובת הציבור. בהצעת ההחלטה שהתקבלה לא היה כל רכיב חריג שהצדיק את שיבוש הכללים, וספק אם מלכתחילה היה מקום לדון בהצעה בקבינט ולא בממשלה". 

היועמ"שית חתמה: "הקבינט אינו עיר מקלט לקבלת החלטות באופן בלתי תקין או לעקיפת דרכי העבודה הקבועות בתקנון הממשלה. האחריות לוודא כי התנהלות בלתי תקינה זו לא תישנה, היא אחריותו של ראש הממשלה, ומכאן פנייה זו".

יהודה ושומרון היועמ"שית ראש הממשלה נתניהו

 צבע אדום

art