מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תרופה חדשנית הצילה את חייו של חייל שנפגע באסון הכטב"ם

בבית החולים שיבא נעשה שימוש בתרופה בשם קנגרלור, שאפשרה לתת טיפול מהיר יותר לאחד החיילים, שסבל בקרע בעורק. בזכותה לא הוחמר הדימום במוחו של החייל בזמן ההמתנה לפרוצדורה הרפואית

תרופה חדשנית הצילה את חייו של חייל שנפגע באסון הכטב"ם
מסוק צבאי נוחת בשיבא צילום: דובר צה"ל

אחד מחיילי גולני שנפצע אמש באסון הכטב"ם, קיבל טיפול מיוחד עם תרופה חדשה, התרופה אפשרה לתת טיפול לחייל שסבל בקרע בעורק בצוואר. התרופה החדשה - מדלל דם שניתן בעירוי, אפשרה לבצע צינתור של עורקי הצוואר באופן מיידי וללא המתנה, זאת הפעם הראשונה שנעשה שימוש בתרופה בישראל, כך דיווחה מיטל יסעור בית-אור בישראל היום.

התרופה החדשה שניתנת בעירוי נקראת קנגרלור. לאחר שהחייל הפצוע קיבל אותה בשילוב עם אספירין בוצע מיידית צינתור לתיקון עורק התרדמה הפגוע על ידי ד"ר אוריון וד"ר גל יניב מנהל יחידת צנתורי מוח בשיבא.

"שניים מהפצועים שהגיעו אתמול היו עם פגיעות רסיסים באזור הצוואר, כאשר אצל אחד מהם הרסיס יצר חור בעורק התרדמה", מספר ד"ר דוד אוריון, מצנתר מוח ומנהל היחידה לנוירולוגיה פולשנית ושבץ מוחי בשיבא. "מדובר במצב מסוכן כי הדם פורץ אל רקמות הצוואר, שם נוצרת המטומה - עצירה זמנית של הדם. הפצוע בסיכון להידרדרות מהירה במצבו כי הוא עלול להמשיך לדמם, מה שיגרום ללחץ על דרכי האוויר, או שהעורק עלול להחסם ואז יש פגיעה במוח".

"יש צורך בתיקון מהיר של העורק ואת זה עושים על ייד החדדרת סטנט, גליל רשת שאוטם את הדופן וסוגר את הקרע, דרך עורק המפשעה או דרך היד". אלא שהסטנט עצמו עלול לגרום לסיבוך אחר - היווצרות קרישי דם בקרבתו וחסימה של כלי הדם, ולכן, לפני החדרת סטנט יש צורך לתת למטופלים מדללי דם. עד כה הם ניתנו בכדורים, שמשך הזמן עד להשפעתם אורך כ-40 דקות.

שיבא אסון הכטב"ם מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

 צבע אדום

art